جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آتش سوزی تعمدی در ساختمانی که قرار است به مسجد تبدیل شود + تصاویر

حوزه/ یک ساختمان مرکز اجتماعی که توسط مسلمانان منطقه اسگنس در بریتانیا خریداری شده و قرار است به یک مسجد مرکزی تغییر کاربری داده شود، برای بار دوم عمدا به آتش کشیده شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از lincolnshirelive، به گفته مقامات آتش نشانی، وقوع حریق در مکانی که مردم قصد داشتن آن را به یک مسجد تبدیل کنند، تعمدی بوده است.

در مجموع 45 مامور آتش نشانی از ساعت 4.43 بامداد روز یکشنبه 6 اکتبر به صحنه ساختمانی در رومان بانک در شهر اسگنس، در لینکن شایر بریتانیا آمده بودند تا این آتش شعله ور را خاموش سازند. این آتش سوزی در محلی که برای تغییر کاربری به مسجدی اختصاص داده شده بود رخ داد  که گرچه اکنون یک مرکز اجتماعی در آنجا قرار دارد.

تحقیقات در مورد آتش سوزی روز  دوشنبه 7 اکتبر صورت گرفت و حریق تعمدی اعلام شده است. جیسون لاوللی ، فرمانده حادثه در اداره آتش نشانی و نجات لینکلن‌شر ، گفت:  این ساختمان به سبب استفاده بی خانمان از آن بین ماموران شناخته شده است.

 این آتش سوزی یک ساختمان دو طبقه را درگیر کرده است و ما موفق شده ایم اکنون این آتش را مهار کنیم و گسترش این آتش سوزی را در ساختمان های مجاور را که یک کلیسای متدویست و یک گاراژ بودند متوقف سازیم.

این دومین بار است که امسال ساختمان به آتش کشیده می شود. یک حمله دیگر نیز در 17 فوریه به وقوع پیوست. شورای اسلامی لینکن شایر، در ماه مارس امسال این ملک را برای تاسیس مسجد مرکزی خریداری کرده است. طرح ساخت یک ساختمان 4 طبقه توسط این گروه به شورای شهری تسلیم شده است.

 سخنگوی مسلمانان اعلام کرده که این مکان عبادتگاهی برای همه و نه فقط مسلمانان باشد.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha