جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد ایالت ایلینوی درک متقابل را در روز درهای باز تجربه می کند

حوزه/ مرکز اسلامی ویلووبروک در ایالت ایلینوی آمریکا، با گشودن درهایش به روی غیرمسلمانان، پل میان پیروان ادیان در جامعه ایجاد کرد. امام جماعت مسجد می گوید به جای صحبت پشت سر همدیگر با هم صحبت کنیم.

  به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مرکز اسلامی در ویلووبروک ، در ایالت ایلینوی که به تازگی درهای خود را به روی غیرمسلمانان گشوده می گوید این کار راه مناسبی برای ایجاد پل میان ادیانی در جامعه است.

حسن عالی ، امام و مدیر مذهبی مرکز مکه در ویلووبروک در این باره گفت: ما معتقدیم بهترین راه برای درک یکدیگر و کار با هم گوش دادن به حرف های همدیگر است. سوء تفاهم زمانی اتفاق می افتد که به جای گفتگو با یکدیگر ، در مورد یکدیگر می خوانیم یا می شنویم.

در این روز درهای باز در کنار تورهای بازدید از فضای داخلی مسجد، میهمانان حنای اسلامی دریافت کرده و اسامی شان را به زبان عربی آموختند.

حین بازدید از مسجد ، دانیل و پائولو کاریولی از کریستال لیک و فرزندانشان می گویند ک از فعالیت های رایگان در مسجد لذت  برده اند.

دانیل که خودش عضو ابتکار میان ادیانی کلیسایشان می باشد می گوید: این یک فرصت یادگیری برای من است. هدف از این طرح ایجاد دوستی و پل بین جوامع مختلف و آموزش همدیگر در رابطه با ادیان مختلف است.

در اوایل این ماه ، مسلمانان در پوریا ، ایلینویز ، درهای مساجد خود را برای یک رویداد ویژه تحت عنوان "ناهار با همسایگان خود" برگزار کردند.

گفتنی است مراسم درهای باز اخیرا به یکی از پربازدیدترین رویدادهای یک روزه در کشورهای مختلف جهان به ویژه اروپا و آمریکا، از جمله استرالیا، انگلستان، نروژ و فرانسه تبدیل شده است تا میهمانان غیرمسلمان فرصتی داشته باشند تا از فضای داخلی مساجد بازدید کنند، کنجکاوی شان را در رابطه با دین اسلام ارضاء کرده و نگاهی اجمالی به ایمان درک صحیح آموزه آن  داشته باشند.

این حرکت نخستین بار در انگلستان ،   در فوریه 2015 آغاز شد و حدود 20 مسجد در آن شرکت داشتند. حدود 250 مسجد در رویداد امسال که در فوریه گذشته برگزار شد ، شرکت کردند که شاهد رشد ده برابری در مساجد شرکت کننده بوده است.  در کانادا ، نخستین روز «بازدید از مسجد من» در اکتبر سال 2017 برگزار شد. همچنین در اکتبر سال 2017 ، حدود 100 هزار غیرمسلمان از بیش از 900 مسجد در سراسر آلمان بازدید کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha