جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دانشجویان مسلمان کانادا، مردم را به رفتن پای صندوق های رای تشویق می کنند

حوزه/ دانشجویان مسلمان دانشگاه ویندزور با برگزاری کمپین و نشست هایی در این شهر کانادایی، از همشهریان مسلمان می خواهند با رفتن به پای صندوق های رای، در تعیین سرنوشت خود سهیم باشند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، دانشجویان رشته حقوق دانشگاه ویندزور در کانادا در تلاشند تا جمعیت مسلمان این شهر را به رای دادند در انتخابات آینده فدرال که در اواخر این ماه برگزار می شود تشویق کنند.

عادل ناتانی می گوید: من همیشه به سیاست و تعامل با جامعه علاقه مند بوده ام و این را فرصتی مناسب برای آمیختن احساساتم می دانم.

ناتانی و دانشجوی سال دوم حقوق ، مریم رجبعلی، دانشجویانی هستند که از مسلمانان می خواهند در تعیین سرنوشت شان دخیل باشند.

این گروه خود را به عنوان یک سازمانی بنیادی ملی ، غیرانتفاعی و غیر حزبی معرفی کرده و هدف را افزایش مشارکت مدنی مسلمانان کانادایی از طریق دسترسی به جامعه و آموزش اعلام کرده اند.

روز شنبه ، این گروه یک رویداد در انجمن اسلامی ویندزور برگزار کردند. اعضای جامعه و همچنین کاندیداهای محلی در این رویداد شرکت کردند.

آنها می گویند که هدف ارتباط برقرار کردن با رای دهندگان مسلمان در شهرشان، فراهم سازی اطلاعات مناسب درباره کاندیداهای محلی و مشکلات است. با این حال در نهایت مردم را به رفتن پای صندوق های رای تشویق کرده و می گوید:  این  کمپین فقط درباره رای گیری نیست بلکه برای مطلع ساختن مردم از زمان رای گیری و چند و چون کار است. ما می کوشیم تا اطمینان حاصل کنیم که مسلمانان از مسائل کاندیداهای محلی و آنچه برای آنان مهم است آگاه باشند.

ناتانی توضیح داد که تمام این اطلاعات به شش موضوع اصلی مربوط به جامعه ویندزور تقسیم شده است. که شامل اسلام هراسی ، حقوق بومی ، بحران ملی مواد افیونی و تغییر اوضاع می شود.

 لازم به ذکر است طبق آمار سازمان آمار و ارقام کانادا اسلام رو به رشدترین جامعه مذهبی در این کشور است.

از نظر تاریخی، جمعیت مسلمانان کانادا طی یک دهه گذشته 82 درصد افزایش یافته است و از حدود 579 هزار نفر در سال 2001 به بیش از 1 میلیون نفر در سال 2011 رسیده است. مسلمانان 3.2 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهند.

تقریباً 79 درصد از مسلمانان کانادایی در انتخابات فدرال 2015 رای دادند. مشارکت رأی دهندگان مسلمان در برخی از مناطق 88 درصد بود.

انتخابات فدرال 2019 کانادا قرار است در تاریخ 21 اکتبر 2019 برای انتخاب اعضای مجلس عوام در 43مین پارلمان کانادا برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha