پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سازمان های اسلامی خواستار شرکت مسلمانان بریتانیا در انتخابات شدند

 حوزه/ سه سازمان برجسته اسلامی در بریتانیا در بیانیه‌های جداگانه، از مسلمانان خواستند در انتخابات پیش رو شرکت کرده و در تعیین سرنوشت شان تاثیر گذار باشند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از 5pillarsuk، سازمان های اسلامی در بریتانیا از مسلمانان خواستند در انتخابات عمومی این کشور شرکت گسترده داشته باشند.

سه سازمان برجسته اسلامی با اسامی شورای مسلمانان بریتانیا (ام سی بی)، کمیته روابط عمومی مسلمانان انگلیس و سازمان تعامل و توسعه مسلمانان (مند) در این رابطه بیانیه داده و از مسلمانان خواسته اند با شرکت گسترده در انتخابات آینده در 12 دسامبر به پای صندوق های رای بروند.

شورای مسلمانان بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد که این انتخابات فرصتی برای مسلمانان انگلیس است که با اجرای تعهدات مدنی مشارکت کامل در روند سیاسی کشورشان داشته باشند و صدایشان را به گوش جهانیان برسانند.

وی افزود: برای مساجد و مراکز اسلامی مهم است که با اجتماعات  شان خود همکاری کنند، و از ثبت نام در انتخابات اعضای مسجد اطمینان خاطر پیدا کنند و نقش موثری داشته باشند.

این نهاد بر اهمیت مشارکت سیاسی مسلمانان تاکید کرده و خاطرنشان کرد: همچنین ضروری است که سیاستمداران و احزاب سیاسی در انتخابات پیش رو لحن سیاسی تفرقه آمیز را تغییر داده و از آن به عنوان فرصتی برای انسجام و همکاری استفاده کنند. بحث ها باید محترمانه  و متمدن باشند و همه اقشار جامعه را درگیر کنند، و اقلیت های مذهبی قومیتی را قربانی اهداف سیاسی عوام پرستانه شان نکنند.

در ادامه بیانیه آمده است: شورای مسلمانان انگلیس هیچ حزب سیاسی یا نامزد آینده پارلمانی را تأیید نمی کند ، بلکه با همه احزاب سیاسی همکاری خواهد کرد تا صدای همه در انتخابات شنیده شود. شرکت در انتخابات مسئولیت همه شهروندان است.

سازمان تعامل و توسعه مسلمانان (مند) نیز پیش بینی می کند که رای دادن مسلمانان در انتخابات پیش رو می تواند بر 80 کرسی مجلس تاثیر گذار باشد.

کمیته روابط عمومی مسلمانان انگلیس نیز گفت که مسلمانان قدرت این را دارند که تعیین کننده دولت آینده بریتانیا باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha