چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ستاد اربعین

حوزه/ نماینده امام جمعه همدان در ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان گفت: افتخار استان است که مردم به صورت خودجوش وارد میدان خدمت به اربعینی ها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام عباس اسماعیلی، نماینده امام جمعه همدان در ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان، در نشست خبری اظهار کرد: استان همدان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در سطح کشور موفق عمل کرده است، به‌گونه‌ای که بسیاری از استان‌ها درخواست ایجاد ایستگاه صلواتی داشته‌اند و افتخار این استان است که مردم همدان به صورت خودجوش وارد میدان شده‌اند.

وی ادامه داد: خوشبختانه هرساله شاهد هستیم شور حسینی و استقبال مردم افزایش یافته و بر تعداد زائران حتی با وجود دسیسه‌های دشمنان اسلام که آمریکا و آل سعود در رأس آن قرار  دارند و بر آن شدند تا با بهره‌گیری از ارازل اوباش بر حماسه اربعین لطمه وارد کنند اما اینگونه نشد و تاکنون جمعیت دوبرابر سال گذشته وارد عراق شده‌اند.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با تأکید بر اینکه شمر زمان اسرائیل و آل سعود و یزید زمان آمریکا است، گفت: امام‌حسین علیه‌السلام دردانه خدا است و دارای چندین ویژگی خاص نسبت به همه انبیا و اولیای الهی است که همه انبیاء الهی بر امام حسین علیه‌السلام گریه کردن. د

وی افزود: سخن گفتن در رحم با مادر خود و  شهادت غریبانه و مظلومانه وی از دیگر ویژگی‌های حضرت سیدالشهداء است که دشمن تصور کرد که پیروز می‌شود اما این سخن حضرت زینب سلام‌الله علیها در مجلس یزید که فرمودند: ما رأیت الا جمیلا ثابت کرد که پیروزی از آن امام حسین علیه‌السلام است.

نماینده امام جمعه همدان در ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین اذعان کرد: جایگاه زیارت امام حسین علیه‌السلام به ویژه در شب جمعه ویژگی دیگر حضرت است و  تنها امام معصوم که دارای اربعین است، امام حسین علیه‌السلام  و این اربعین بین سه یوم‌الله روز عاشورا، یوم‌الظهور و یوم‌الرجعة قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از وعده‌های ظهور انتقام از خون امام حسین علیه‌السلام، خاطرشان کرد: مردم، اربعین را شکل دادند و عامل اصلی شکل‌گیری آن مردم هستند که با وجود همه مشکلات در این راهپیمایی با شور و اشتیاق بالا شرکت می‌کنند تا اربعین و امام حسین علیه‌السلام جهانی شود.

حجت‌الاسلام اسماعیلی با تأکید بر اینکه این سه یوم‌الله مختص امام حسین علیه‌السلام است، ابراز کرد: امام زمان(عج) به هنگام ظهور خود را با امام حسین علیه‌السلام معرفی می‌کند لذا همه مردم جهان امام حسین‌ علیه‌الاسلام را خواهند شناخت و در یوم‌الرجعت حکومت اسلام تا قیامت توسط امام حسین‌ علیه‌السلام ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده امام جمعه همدان در ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین تصریح کرد: همه خدمتگزاران اربعین شریک ثواب زیارت و پیاده‌روی اربعین حسینی خواهند بود.

استقرار مبلغان در ایستگاه های صلواتی

گلپریان، دبیر ستاد اربعین درباره فعالیت‌های فرهنگی ستاد اربعین نیز اظهار کرد: با همکاری حوزه‌های علمیه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان همدان، مبلغین خواهر و برادر در ایستگاه‌های صلواتی استان با شعار «با اربعین تا ظهور» فعالیت خواهند داشت که یک بخش از فعالیت آنها حضور در اتوبوس کاروان‌ها تا خروجی شهر است.

وی با بیان اینکه قریب ۲۰۰ طلبه خواهر و برادر در سطح استان همدان در ایستگاه‌ها فعالیت دارند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات موجود در عراق و قطعی اینترنت در آنجا ایستگاه‌های داخل کشور باید خدمات گسترده‌ای ارائه دهند و اطلاع‌رسانی به صورت گسترده انجام شود.

گلپریان عنوان کرد: توزیع سی دی، کتاب شعر، کتاب و اقلام فرهنگی شامل تسبیح، جانماز و کتاب ادعیه در قالب بسته فرهنگی بین زائران، تهیه برشور حاوی زیارت اربعین، نقشه همدان و عراق و معرفی اماکن گردشگری استان همدان با ارائه تخفیف ۵۰ درصدی در اماکن گردشگری همدان در بسته فرهنگی از جمله اقداماتی است که پیش‌بینی شده است.

وی  با بیان اینکه از ورود به همدان تا خروج از آن قریب ۵ ساعت زمان می‌برد که در این مسیر زائران خدمات پذیرایی و فرهنگی دریافت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: کتب ترجمه شده دختر شینا، گلستان یازدهم، آب هرگز نمی‌میرد و وقتی مهتاب گم شد، با تقریظ رهبر انقلاب به زائران خارج از کشور اهداء می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha