پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ستاد اربعین

حوزه/ رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان همدان گفت: قریب ۳۵ هزار خادم در ایستگاه‌های ۷۵ گانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سید رضا موسوی، رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان همدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه اهالی رسانه عضو ستاد مردمی اربعین هستند، اظهار کرد: شکل‌گیری ایستگاه‌های صلواتی در استان همدان به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد که جمعی از مردم  بر آن شدند تا به زائرین اربعین حسینی که از همدان عبور می‌کنند، خدمات ارائه دهند.

وی ادامه داد: در آن زمان به دلیل بارش برف سنگین بسیاری از زئران در جاده متوقف شدند که مردم همدان پای کار آمدند و قریب ۴۰ اتوبوس از زائران اربعین حسینی را اسکان دادند و این امر باعث تشکیل ستاد اربعین به صورت مردمی شد.

موسوی عنوان کرد: در ادامه این روند با اطلاع‌رسانی موفق شدیم ۱۵ ایستگاه صلواتی در سطح استان همدان راه‌اندازی کنیم که مردم همه توان خود را به کار گرفتند و هرساله شاهد افزایش آن هستیم و امسال به ایجاد ۷۵ ایستگاه صلواتی رسیده است.

وی ابراز کرد: ۶۵ ایستگاه خدمات اسکان شب‌مانی و توزیع غذای گرم ارائه می‌دهند و گاهی شاهد هستم که برخی از مدیران کاروان‌ها از استان دیگر از قبل ایستگاهی را جهت اسکان رزرو می‌کنند و این نشان‌دهده توسعه فعالیت ایستاه‌ها در استان همدان است.

رئیس ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین حسینی استان همدان با اشاره به اینکه  بسیاری از استان‌ها درخواست برپایی ایستگاه در استان همدان دارند تا توفیق خدمت‌رسانی به زائر را داشته باشند، خاطرنشان کرد: سامانه  ۳۱۳۸ راه‌اندازی و در ستاد مستقر است که خدمات مشاوره و راهنمایی زائر از سراسرکشور را ارائه می‌دهد.

وی با تأکید  بر اینکه مردم همدان در تمام دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس پای کار بودند و هم‌اکنون در پذایی زائران خوش درخشیدند، گفت: در زمینه تهیه غذا و خوراک مردم کمک شایانی کرده‌اند اما تاکنون شاهد زمینه نذر فرهنگی و نذر در زمینه ایجاد زیرساخت در ایستگاه‌ها نبودیم چراکه در ایجاد زیرساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام در ایستگاه‌ها با مشکل جدی روبه رو هستیم و از مردم دارالمؤمنین همدان تقاضای یاری رساندن در این زمینه داریم.

موسوی با بیان اینکه مردم پشتیبان ستاد اربعین هستند، اذعان کرد: قریب ۳۵ هزار خادم در ایستگاه‌های ۷۵ گانه به صورت مستقیم و غیر مستقیم فعالیت دارند که افراد در سایت hkhadem.ir  اعلام آمادگی می‌کنند و قریب ۱۰۰ منزل مسکونی جهت اسکان و پذیرایی اعلام آمادگی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha