پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید تقی قادری

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: در حوزه صحبتی وجود دارد مبنی بر اینکه مراجع با هر نوع کتاب جدید در حوزه مخالفند، اما این اشتباه است، مراجع نگران این هستند که جابجایی ها حوزه را از نظر پشتوانه محتوایی دچار مشکل کند، مراجع اگر ببینند از بین این حوزه کتابی تالیف شد که بر کتب قبلی برتری دارد، اعلام رضایت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید تقی قادری شامگاه امروز در نشست جمعی از  اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که در دفتر آیت الله العظمی صافی گلپایگانی برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات طلاب دلزدگی آن ها را در پی دارد.

وی گفت: طلاب در پایه شش اصول لفظیه را می خوانند، بعد از چند سال در پایه نهم کفایه می خوانند، در چنین شرایطی یا باید استاد از پس فهم کفایه بر بیاید، یا باید طلاب دارای استعدادهای خاص باشند، از این گونه موارد بسیار دیده می شود.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به عدم رعایت پیش نیازها و پس نیازها افزود: از پایه هفتم تا دهم مشکلی وجود دارد و آن این است که بین درس های پیش نیاز و پس نیاز، گاهی چهار سال فاصله می افتد، در چنین شرایطی طلاب به طور طبیعی درس را نمی فهمند و استاد هر چقدر هم توانمند باشد، با مشکل مواجه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قادری مطرح کرد: در حوزه صحبتی وجود دارد مبنی بر اینکه مراجع با هر نوع کتاب جدید در حوزه مخالفند، اما این اشتباه است، مراجع نگران این هستند که جابجایی ها حوزه را از نظر پشتوانه محتوایی دچار مشکل کند، مراجع اگر ببینند از بین این حوزه کتابی تالیف شد که بر کتب قبلی برتری دارد، اعلام رضایت می کنند.

وی ابراز کرد: باید دقت کنیم که چه کسی پشت حرکت اربعین ایستاده که دیده نمی شود، پشت این حرکت تنها یک خطبه معجزه آسا وجود دارد، بین خطبه و موعظه تفاوت هایی وجود دارد، خطبه فن و صناعت است که با تمرین بدست می آید، اما واعظ ذوق و سلیقه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha