پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حسین ذوالفقاری - رئیس ستاد اربعین حسینی

حوزه/ رئیس ستاد اربعین حسینی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه سماح از اول محرم تا کنون ثبت نام کرده اند و تا الان حدود ۲ میلیون نفر از مرزها خارج شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد اربعین حسینی، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، بیان کرد: زواری که هنوز حرکت نکردند فعلا تحمل کنند تا شرایط در مرزها عادی تر شود و آن ها هم که در مسیر هستند سعی کنند کندتر حرکت کنند و در راه اسکان شبانه داشته باشند تا شرایط مرزهایمان در آن سو دچار شرایط غیرعادی نشود.

وی با بیان اینکه بیش از ۳ میلیون نفر در سامانه سماح از اول محرم تا کنون ثبت نام کرده اند و تا الان حدود ۲ میلیون نفر از مرزها خارج شدند.

وی افزود: طبق آخرین آماری که ما داریم حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از زوار ما در عراق هستند.

رئیس ستاد اربعین حسینی، ضمن بیان اینکه در داخل مرزهای ایران تا خروج از مرزها مشکلی برای حمل و نقل و خدماتی که موکب داران می دهند، نداریم، گفت: ولی آن سوی مرز در خاک عراق زیرساخت ها، حمل و نقل و امکاناتش کافی نیست. بنابراین ما در مرزها با ازدحام مواجه شدیم.

وی افزود: دیروز در ظرف ۲۴ ساعت حدود ۱۸۱ هزار نفر از مرز مهران فقط خارح شدند و ۳۵ هزار نفر هم برگشتند و امروز تا ظهر بالای ۱۳۰ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند و تا ساعت ۱۲ امشب بالای ۲۰۰ هزار نفر از مرز مهران خارج خواهند شد.

ذوالفقاری با اظهار بر اینکه خدمات حمل و نقل، آب و تغذیه در آن سوی مرز دچار نوساناتی شده و ما تلاش هایی را برای رفع آن ها انجام دادیم، عنوان کرد: موکب داران فقط ۱۸۹ میلیون لیتر آب را از مرز به عراق انتقال دادند. امروز نیز دپوهایی را داشتیم که اعلام کردیم تا به آن سوی مرز انتقال دهند. همچنین تعدادی دستگاه اتوبوس و تعدادی هم کامیون های لبه دار اعزام کردیم تا به نقل و انتقال در داخل خاک عراق کمک شود.

وی متذکر شد: در مرز شلمچه به سمت نجف، رانندگان عراقی کرایه ها را بالا کشیدند و بعضی از زوار ما نمی دانستند که باید پول همراهشان باشد و برای پرداخت کرایه دچار مشکل شدند و همچنین در آنجا معطل شدند و این امر باعث شده که به صورت موقت مرز چذابه از سوی عراق بسته شده است.

رئیس ستاد اربعین حسینی، با اشاره به اینکه عراق کشور دیگری است و آن ها مقدوراتشان شاید نتواند به همه زوار ما پاسخگو باشد، توصیه کرد: لذا اگر مدیریت نکنیم زواری که هنوز حرکت نکردند فعلا تحمل کنند تا شرایط در مرزها عادی تر شود و آن ها هم که در مسیر هستند سعی کنند کندتر حرکت کنند و در راه اسکان شبانه داشته باشند تا شرایط مرزهایمان در آن سوی مرزها دچار شرایط غیرعادی نشود و شرایطی به وجود نیاید که طرف عراقی بخواهد محدودیت ایجاد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha