جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد محمدی فر دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین

حوزه/ محمدی فر با اشاره به تراکم جمعیت در هر دو سوی مرزهای ایران و عراق بیان کرد: درخواست ما از زائرانی که هنوز عازم نشدند این است که سفر خودشان را به تعویق بیندازند و فعلا از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، احمد محمدی فر، دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به اینکه در مرزهای چهارگانه با تراکم بسیار زیادی از جمعیت مواجه هستیم، گفت: این تردد در مرزها دچار اختلال می شود و شرایط به صورتی است که بعضا زائران دچار مشکل می شوند. این تراکم به خصوص در مرزهای شلمچه، چذابه از حجم بیشتری برخوردار است.

وی افزود: محورهای مواصلاتی به سمت مرز مهران از ترافیک بسیار شدیدی برخوردار است به نحوی که بعضا زائران تا رسیدن به مرز با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین به مرز خسروی اشاره کرد و گفت: مرز خسروی هم امروز با تراکم زیادی از جمعیت مواجه بود.

وی با اشاره به تراکم جمعیت در هر دو سوی مرزهای ایران و عراق بیان کرد: به طور کلی می توان گفت با یک حجم حدود سه تا چهار برابر جمعیت نسبت به سال گذشته مواجه هستیم. درخواست ما از زائرانی که هنوز عازم نشدند این است که سفر خودشان را به تعویق بیندازند و فعلا از مراجعه به مرزها خودداری کنند.

محمدی فر با اشاره به بسته شدن مسیر قصر شیرین تا مرز خسروی به علت ازدحام جمعیت گفت: خوشبختانه امکانات خوبی فراهم شده و محل هایی برای اسکان زائران در خود خسروی و در قصر شیرین ایجاد شده که زائران می توانند از آن استفاده کنند و زائرانی هم که امروز نتوانستند بروند فردا اول وقت این امکان برایشان فراهم خواهد شد تا بتوانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: با توجه به امکاناتی که در آن سمت مرز وجود داشت، زائران از مرز خسروی منتقل شدند به نحوی که حدود ۲۶ هزار نفر را از مرز خسروی عبور دادیم و این حداکثر امکان تردد از مرز خسروی بود. بقیه زائران هم با توجه به شرایط ایجاد شده، امکان اسکان برایشان وجود داشت و زائرانی هم که محل های زندگی شان خود استان کرمانشاه بود، برگشتند تا فردا این سفر را انجام دهند.

دبیر و سخنگوی ستاد مرکزی اربعین با تاکید بر باز بودن هر چهار مرز به عراق، گفت: مرزهای ما همگی باز هستند منتها حرکت جمعیت به علت تراکم با کندی انجام می شود. مرز از هردو طرف باز است و فقط امروز مرز چذابه به علت تراکمی که در آن سوی مرز ایجاد شده بود، عبور زائران متوقف شد ولی بعد از اینکه جمعیت تخلیه شد، امکانات برای زائران فراهم شد تا دوباره ترددها برقرار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha