جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان

حوزه/ استاندار خوزستان با بیان اینکه تمام توان کشور عراق در همین حدی است که مشاهده میکنیم، گفت: فی‌الواقع بیش از این نمی‌توان از آنها انتظار داشت و این ما هستیم که باید به وضعیت نابسامان آن‌طرف مرز رسیدگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مستقر در پایانه مرزی شلمچه، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، عصر امروز  در جریان بازدید میدانی از روند عبور و مرور زائران در شلمچه، در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: امروز جلسه‌ای در رابطه با مشکلات پیش‌آمده در خارج از مرزهای ایران با طرف عراقی داشتیم که خوشبختانه نتایج مطلوبی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه تمام توان کشور عراق در همین حدی است که مشاهده میکنیم، گفت: فی‌الواقع بیش از این نمی‌توان از آنها انتظار داشت و این ما هستیم که باید به وضعیت نابسامان آن‌طرف مرز رسیدگی کنیم.

استاندار خوزستان، با اشاره به ورود وسایل نقلیه حمل و نقل عمومی به داخل کشور عراق، تصریح کرد: هم‌اکنون ۹۰ خودرو برای ورود به خاک عراق با همکاری دستگاه‌ها، تامین شده و خداراشکر امروز شاهد وضعیت روان‌تری در مرزهای خروجی خوزستان هستیم.

شریعتی با بیان این نکته مهم که فقط در صورت وجود وسایل حمل و نقل عمومی در کشور عراق، اجازه خروج زائر از مرزهای ایران را می‌دهیم، گفت: اگر بنا باشد زائران از مرز خارج شوند و در بیابان‌های عراق سرگردان شوند، چنین مجوزی برای خروج آنها داده نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه زائران فقط در صورت وجود وسائل نقلیه عمومی در آن سوی مرز، خاک ایران را ترک کنند، اظهارداشت: زائران در صورت مشاهده ازدحام، در خاک کشور باقی بمانند و از امکانات موجود در پایانه‌ها استفاده کنند تا روند تردد به حالت عادی بازگردد، البته امکان دارد زائران از ما گله کنند، ولی ما گله زائران را به اینکه در کشور عراق سرگردان شوند، ترجیح می‌دهیم.

استاندار خوزستان، با اشاره به گرانی هزینه وسائل حمل و نقل در عراق، گفت: هم‌اکنون بیش از  ۲۵ اتوبوس به عراق اعزام شده است و امروز نیز ۱۵ دستگاه دیگر به عراق اعزام خواهد شد تا اندکی از مشکل گرانی کرایه‌ها کاسته شود.

شریعتی اضافه کرد و بیان‌داشت: به سایر دستگاه‌ها ابلاغ شده تا خودروهای دیگری را به این امر اختصاص دهند که ان‌شاءالله ظرف امروز و فردا تعداد ۲۰۰ دستگاه خودرو برای یاری رساندن به زائران وارد کشور عراق خواهند شد.

شریعتی ادامه داد: بنا شده تا در ساعات آینده ۲۰۰ خودرو از سایر نقاط کشور برای این امر اختصاص یابد، اما فعلا از ظرفیت‌های استانی برای حل این موضوع استفاده شد تا سایر امکانات انتقال زائران به مرزها برسند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: تردد اتباع خارجی نیز که به قصد حضور در راهپیمایی اربعین به مرزهای ایران مراجعه می‌کنند، با اتوبوس‌های کاروان مربوطه خود از مرز خارج می‌شوند و مشکلی در این خصوص متوجه تبعه خارجی نیست.

وی افزود: تا شب گذشته بالغ بر ۳۰ هزار زائر اتباع خارجی از مرزهای خوزستان عبور کردند که این آمار برای زائران کشورمان در دو مرز شلمچه و چذابه به ۷۰۰ هزار تن رسیده است که ۱۹۰ هزار تن از ایشان مربوط به مرز چذابه است.

استاندار خوزستان، در پایان ضمن عذرخواهی از زائران به دلیل مشکلات ایجاد شده در مرزها، اظهارداشت: از زائرین تقاضا داریم به پیامک‌هایی که از سوی ستاد مرکزی اربعین برای آنان ارسال می‌شود، توجه کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha