جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
احمد مروی

حوزه/ تولیت آستان قدس رضوی گفت: حماسه بی‌نظیر و باشکوه راهپیمایی اربعین و این حرکت عظیم محبان اهل بیت علیهم‌السلام تمام توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان را برای ایجاد تفرقه در عراق خنثی کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، در دیدار با تولیت آستان مقدس علوی، امام علی علیه‌السلام را الگوی حقیقی یک انسان کامل برای بشریت در طول تاریخ دانست و گفت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نمونه بارز یک انسان متعالی و پرورش یافته در دامن پیامبر گرامی اسلام است که می‌تواند اسوه و الگویی بی‌بدیل برای همه انسان‌های خداجو، آزاده و موحد باشد.

وی ضمن درخواست از تولیت آستان مقدس علوی برای افزایش دسترسی زائران به کتاب ارزشمند نهج البلاغه در حرم مطهر، تصریح کرد: کتاب ارزشمند نهج البلاغه گنجینه آموزه‌های اسلامی، فضایل اخلاقی و درس پاک‌ زیستن برای بشریت و بهترین وسیله برای افزایش معرفت زائران نسبت به مولای متقیان امام علی علیه‌السلام است.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با تقدیر و تشکر از میزبانی شایسته عتبه مقدس علوی و مردم نجف از زائران اربعین حسینی، تصریح کرد: خیل عظیم زائران اربعین عموما پیش از آغاز پیاده‌روی به بارگاه منور امام علی علیه‌السلام مشرف می‌شوند، میزبانی شایسته از این جمعیت بزرگ کار دشواری است که آستان مقدس علوی به‌ خوبی از عهده آن برآمده‌ است، همچنین مردم شهر نجف مخلصانه و کریمانه از زائران اباعبدالله علیه‌السلام مهمان‌نوازی‌ می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین با اشاره به توطئه‌های استکبار برای تفرقه‌افکنی میان ملت عراق، گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای از بین بردن وحدت در میان ملت عراق به‌ کار برد، اما حماسه بی‌نظیر اربعین و این حرکت عظیم محبان اهل بیت علیهم‌السلام تمام توطئه‌ها و برنامه‌های دشمنان را خنثی کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    1 0
    واقعا الان تو این شلوغی حرم امام علی (ع)، موقع سفر تولیته؟ اوج شلوغی و اوج حضور زائران همین روزهاست واقعا برام جای تعجبه
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 0
    اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ