پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
موج بازگشت زائران

حوزه/ رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به شروع موج بازگشت زوار اربعین، از افزایش ۳۰ برابری ترافیک در محورهای استان نسبت به روزهای عادی سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، سرهنگ مراد حیدری، رئیس پلیس راه استان، با اشاره به شروع موج بازگشت زوار از روز گذشته، گفت: در حال حاضر محورهای برگشت نسبت به محورهای رفت ترافیک پررنگ‌تری دارد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه حجم تردد هم اکنون در محورهای برگشت نیمه سنگین، اما روان است، گفت: در مسیرهای رفت به سمت مرز خسروی و محورهای منتهی به استان ایلام و مرز مهران ترافیک به نسبت سبک‌تر است.

وی با اشاره به بازگشایی مرز خسروی در اربعین امسال، گفت: این امر موجب افزایش ۴۵  درصدی ترافیک این محور در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است.

سرهنگ حیدری با بیان اینکه ترافیک محورهای منتهی به استان ایلام و مرز مهران نیز در اربعین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۳۶۰  درصدی ترافیک مواجه بود؛ گفت: در حال حاضر حجم ترافیک در محورهای منتهی به مرز خسروی و جاده‌های منتهی به استان ایلام و مرز مهران نسبت به روزهای عادی سال حدود ۳۰  برابر شده است.

وی پیش بینی کرد: با اوج گرفتن موج بازگشت در روزهای عادی این حجم ترافیک حتی تا ۴۰ برابر روزهای عادی سال افزایش یابد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این شلوغی محورها با توجه به بازگشت زوار که شایسته است از عجله دوری کنند، گفت:؛ می‌طلبد که رانندگان بیش از هر زمان رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را داشته باشند و با احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث در مسیر بازگشت بصورت واژگونی و ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، گفت: در همین راستا از رانندگان تقاضا می‌شود از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی تحت هرشرایطی اجتناب کنند.

سرهنگ حیدری با اشاره به اینکه در عین حالیکه همکاران پلیس در جاده های مسیر تردد زائران سفر را مدیریت می کنند؛ گفت: ظرفیت تمام خودروها در مسیر تکمیل بوده و پُرسرنشین هستند و کوچکترین بی‌احتیاطی می‌تواند فاجعه‌آفرین شود.

وی با بیان اینکه ۱۴۵۰تیم گشتی در محورهای تردد زوار، مستقر هستند؛ گفت: عمده تیم‌ها در حال حاضر در محورهای برگشت مستقر هستند و از رانندگان می‌خواهیم نهایت همکاری را با این تیم‌ها داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به خستگی زوار در مسیر برگشت، نکات ایمنی را رعایت کنند؛ گفت: از رانندگان خواست تا حتما در فواصل زمانی مناسب در موکب‌های مستقر در طول مسیر استراحت کنند.

وی در پایان گفت: موج بازگشت حداقل تا چهار، پنج روز آینده در اوج خود خواهد بود و نیاز است رانندگان با توجه به شلوغی محورها رعایت فاصله طولی و سرعت مطمئنه را داشته و از هرگونه سبقت غیرمجاز در طول مسیر به طور جد خودداری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha