پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
توزیع غذای نذری

حوزه/ مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی با بیان اینکه بنا به دستور تولیت آستان قدس خدمت‌رسانی به زائران در مرز مهران افزایش یافته و با حداکثر توان انجام می‌شود، گفت: تقریباً هر سه ساعت یکبار غذای گرم در تمامی ساعات شبانه‌روز در مرز مهران بین زائران توزیع می‌شود، به طوری که اکنون توزیع غذا به ۲۰۰ هزار پرس در روز رسیده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، محسن منصوری ابراز کرد: آشپزخانه مرز مهران، بزرگ‌ترین آشپزخانه تأمین غذای گرم زائران اربعین در مرزهای زمینی کشور است و ظرفیت پخت آن پیرو دستور تولیت آستان قدس رضوی مبنی بر گسترش خدمت‌رسانی در این مرز، از ۱۰۰ هزار پرس روزهای اولیه به ۲۰۰ هزار پرس غذا در روز افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره بر اینکه در طول یک هفته گذشته بیش از یک میلیون میان‌وعده توسط ستاد اربعین آستان قدس رضوی در مرز مهران بین زائران کربلای معلی توزیع شده است، افزود: همچنین روزانه یک هزار قالب یخ برای آب خنک زائران تهیه می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با تأکید بر اینکه ارائه خدمات در مرز مهران شبانه‌روزی است و بدون توقف انجام می‌شود، گفت: در مجموع دو هزار خادم افتخاری امام رضا(ع) از گوشه و کنار کشور در دو بازه زمانی قبل و بعد از روز اربعین(هر دوره با مشارکت هزار نفر) در ستاد اربعین آستان قدس رضوی خدمت می‌کنند.

منصوری ادامه داد: در حال حاضر ۴۰۰ خادم افتخاری در آشپزخانه مرکزی مرز مهران مشغول به خدمت هستند که ۱۵۰ نفر از آنان دانشجویانی هستند که داوطلبانه برای خدمت به زائران امام حسین(ع) حضور یافته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین پس از روز اربعین، جمعی از مدافعان حرم از تیپ فاطمیون در قالب خادمان افتخاری امام رضا(ع) این ستاد را در بحث پخت و توزیع غذا در مرز مهران همراهی خواهند کرد.

مسئول ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: این ستاد عملیات خدمات‌رسانی خود را به طور رسمی از ۱۶ مهرماه ۱۳۹۸ آغاز کرده است و ارائه خدمات آن تا شش روز پس از اربعین یعنی تا جمعه سوم آبان ماه با توجه به حجم زائران ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha