پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه

حوزه/ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از استقرار چهار موکب از سوی اداره اوقاف کرمانشاه و توزیع روزانه ۱۵ هزار غذا در میان زائران خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی در گفت و گو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری حوزه در منذریه عراق، با اشاره به برپایی چهار موکب از سوی مجموعه اوقاف برای خدمات رسانی به زائرانی که از مسیر استان کرمانشاه عازم پیاده‌روی اربعین می‌شوند، اظهار داشت: در موکب امام خامنه ای مرز خسروی به صورت میانگین تا به امروز روزانه حدود ۳ هزار پرس غذا پخت و توزیع شده است، که این تعداد جدای ازآمار توزیع غذا توسط مواکب اوقاف استان فارس در قصرشیرین و منذریه عراق است.

وی با بیان اینکه موکب های برپا شده در امامزاده باقر(ع) بیستون و جاده کرمانشاه به ماهیدشت نیز روزانه بصورت میانگین ۱۲ هزار پرس غذا بین زوار توزیع کرده اند، اضافه کرد: همچنین در امامزاده باقر(ع) بیستون این تعداد در روزهای اخیر به روزانه ۵ هزارپرس نیز رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه تصریح کرد: تمامی هزینه این موکب‌ها از محل درآمد موقوفات مرتبط استان شامل چهار موقوفه آیت‌الله کرکوکی، حاج محمدتقی اصفهانی، آغاغنی و صحبت‌الله خان کلیایی وهمچنین موقوفات دو تستان کردستان، اردبیل تامین شده است.

وی افزود: نقطه قابل توجه در تامین هزینه‌ موکب‌ها این است که بخش زیادی از هزینه‌های موکب‌ها از سوی موقوفات مناطق اهل تسنن تامین شده که نشان از اتحاد بین شیعه و سنی در ایران اسلامی دارد.

وی سپس با تاکید بر اینکه مواکب برپا شده برای خدمات رسانی به زوار عتبات عالیات از ۱۷مهر مشغول خدمات دهی به زوار شده‌اند، بیان داشت: این موکب‌ها تا دو روز بعد از اربعین نیز به خدمات رسانی ادامه خواهند داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha