جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار گفت: بر اساس آخرین آمار بیجار در حال حاضر دارای ۱۰۲ موقوفه و ۱۱۲۶رقبه می باشد که بیشتر موقوفات این شهرستان در روستاها واقع شده و به صورت کشاورزی می باشد.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام عباس ایزدی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار، بعدازظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته وقف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وقف به عنوان یکی از سنت های بسیار مهم در دین اسلام مورد تاکید فراوان قرار گرفت است و هفته وقف را باید بهترین فرصت برای معرفی این سنت حسنه اسلامی به جامعه دانست.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در ادامه سخنان خود به معرفی و ارائه بخش از عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیجار پرداخت و گفت: در ۶ ماه نخست سالجاری ۵ موقوفه جدید به ارزش ۲ میلیارد ریال به موقوفات این شهرستان اضافه شده است.

حجت الاسلام ایزدی در ادامه تاکید کرد: براساس آخرین آمار بیجار در حال حاضر دارای ۱۰۲ موقوفه و ۱۱۲۶رقبه می باشد که بیشتر موقوفات این شهرستان در روستاها واقع شده و به صورت کشاورزی می باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر ۶ موقوفه شاخص در این شهرستان وجود دارد که قدمت بسیاری از آن‌ها بیش از یک قرن می باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار اظهار داشت: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه بیجار در مدت مذکور در بحث عمرانی کارهای بزرگی در این شهرستان انجام داده است که از آن جمله می توان به تکمیل شبستان جنوبی بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمد شهر پیرتاج، پیشرفت فیزکی ساخت وضوخانه بقعه متبرکه امامزاده شاهزاده یحیی(ع) و حبیبیه خاتون(س) روستای خورخوره، احداث زائر سرا و محوطه سازی بقعه متبرکه امامزاده حمزه عرب(ع) و...اشاره کرد.

حجت الاسلام ایزدی با اشاره به اینکه در راستای اجرای نیات واقفین این شهرستان یک میلیارد و ۳۰۹ میلیون ریال برای اجرای مراسم‌های مذهبی، روضه خوانی، اطعام و ترویج فرهنگ قرآن کریم هزینه شده است، عنوان کرد: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه بیجار بیش از ۳ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال هزینه کمک به زائران مستمند، دانش دانش آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، خرید دارو و درمان بیماران و بیش از ۶۰ میلیون ریال برای حمایت از مدارس علوم دینی اختصاص داده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار گفت: همچنین برای اولین بار در بیجار بخشی از یک مورد وقفی به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال برای حمایت از فعالیت های دینی و قرآنی وقف شده است.

حجت الاسلام ایزدی در پایان سخنان خود بیان داشت: بیشترین موقوفات این شهرستان که رتبه اول در تعداد موقوفه و متولی را به خود اختصاص داده است، روضه خوانی برای (ع) می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Hasan IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    جناب آقای ایزدی از اداره حضرتعالی شماره ای موجود نیست راه ارتباطی با شما به چه شکل است