جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام محمد صالحی مدیر کل اداره اوقاف و امور خیره استان کرمانشاه

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌ استان کرمانشاه از اعزام مبلغان به نقاط مختلف استان و برگزاری ۱۲۰ برنامه متعدد فرهنگی، قرآنی و مذهبی در ایام دهه ‌وقف در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد صالحی، مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به فرارسیدن روزهای پایانی ماه صفر همزمان با هفته وقف،  گفت: آغاز دهه وقف از چهارم آبان ماه و هر روز با یک نام مزین شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌کرمانشاه در ادامه عناوین هفته وقف بدین شرح اعلام کرد:

چهارم آبان: با عنوان وقف، بهره وری موقوفات، رونق تولید،

پنجم آبان: با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآن و عترت،

ششم آبان: با عنوان وقف، خدمات اجتماعی، اجرای امینانه نیات واقفین،

هفتم آبان: با عنوان وقف، بقاع متبرکه، زمینه ساز تحقق گام دوم انقلاب

هشتم آبان: به عنوان وقف، محیط زیست بهداشت و سلامت

نهم آبان: با عنوان وقف، تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی

دهم آبان: با عنوان وقف، مهدویت و تمدن نوین اسلامی

یازدهم آبان: با عنوان وقف، توسعه پژوهش و فناوری‌های دانش بنیان

دوازدهم آبان: با عنوان وقف، موسسات خیریه و توسعه مشارکت‌های مردمی

سیزدهم آبان: به عنوان وقف، رسانه و تکریم واقفین خیراندیش

حجت‌الاسلام صالحی در این دهه مبلغان به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند، گفت: با آغاز این هفته زنگ وقف در مدارس نواخته می شود و البته در این هفته همچنین همایش یاوران وقف نیز برگزار خواهد شد. 

وی با تاکید با بیان اینکه کرمانشاه در اربعین امسال نیز سهم بزرگی در این حرکت داشته است، افزود: در این ایام چندین موکب از سوی این اداره کل برپا شد که ادارات اوقاف استان‌های فارس، اردبیل و کردستان نیز به کمک این اداره کل در استان آمدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه‌کرمانشاه از موکب منذریه عراق با کمک اوقاف فارس به عنوان موکب دیگر یاد کرد و افزود: در محل امامزاده باقر(ع) بیستون و موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی نیز موکب داشتیم.

حجت الاسلام میرزایی، رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه نیز از افتتاح ۲ پروژه عمرانی دارالقرآن با اعتبار هفت میلیارد تومان در این ایام خبر داد و گفت: این پروژه‌ها از محل پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری به استان است.

وی با بیان اینکه در این ایام طرح تعویض قرآن‌های قدیمی در بقاع و مساجد نیز انجام می‌شود، به برگزاری همایش تجلیل از ۲۲۰ فعال قرآنی، ۴۵ برنامه قرآنی، نشست‌های متعدد قرآنی، مذهبی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha