سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ماموستا سیدحسین حسینی

حوزه/ امام جمعه شهرستان سقز با اشاره به اینکه افراطی گری در جهان اسلام؛ فرصت سازی برای بقای رژیم صهونیستی است، گفت: در ۸ دهه گذشته سرزمین فلسطین هر لحظه در حال قطعه قطعه شدن به اراضی کوچک است و امروز افکار عمومی جهان شاهد معامله ننگین و خفت بار «معامله قرن» درباره سرنوشت این کشور اسلامی می باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا سیدحسین حسینی، پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و علمای اهل سنت شهرستان سقز عنوان کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین مشکلاتی که جهان اسلام امروز به شدت از آن رنج می برد تندروی و افراطی گری است.

امام جمعه شهرستان سقز تصریح کرد: بی شک این تندروی و افراطی گری در دین اسلام نتیجه بدفهمی و کج فهمی از اصول دین می باشد که متاسفانه برخی از علمای متعصب و البته بی علم و عمل با فتواهای ساختگی و جعلی هیزم بیار این معرکه شده اند.

این عالم سنت با اشاره به اینکه افراطی گری در جهان اسلام؛ فرصت سازی برای بقای رژیم صهونیستی است، گفت: در ۸ دهه گذشته سرزمین فلسطین هر لحظه در حال قطعه قطعه شدن به اراضی کوچک است و امروز همه به عینه همه افکار عمومی جهان شاهد معامله ننگین و خفت بار «معامله قرن» درباره سرنوشت این کشور اسلامی می باشد.

ماموستا حسینی با اشاره به اینکه باید وحدت در جهان اسلام نهادینه شود، تاکید کرد: تا زمانی که وحدت در جهان اسلام معنای واقعی خود را نداشته باشد، نباید انتظار صلح و آرامش در بین مسلمین را داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان سقز گفت: ایجاد این همه گروه تروریستی در جهان اسلام برای هر کسی سئوال برانگیز است. کدام عالم واقعی اسلام از ایجاد فرفه، گروه و نحله سخن به میان آورده است که امروز شبه بزرگان وهابی از آن سخنان به میان می آورند!؟

وی با اشاره به اینکه فرقه های دینی در جهان اسلام تیشه به ریشه دین زده اند، بیان کرد: اعمال غیرانسانی و خشونت بار گروه های تروریستی به مانند القاعده، داعش، طالبان و... چهره ای خشن و به دور از انسانیت از اسلام به جهان معرفی کرده است که در اصل هرگز اینچنین نیست.

ماموستا حسینی تصریح کرد: آیا اسلام اصیل این وضعیت را می پسندد که مسلمانی مسلمان دیگر و یا حتی انسانی دیگر را به قتل برساند!؟ در دینی که حتی شکستن شاخه درخت به نوعی گناه بزرگی محسوب می شود!

امام جمعه شهرستان سقز گفت: امروز نیازمند تفکری عمیق در مبانی و اصول اصلی و ناب اسلامی هستیم، اگر می خواهیم که این گروه های تروریستی و افراطی در بین مسلمین اینگونه حضور فعالانه نداشته باشند باید قرائت کامل و درستی به مانند رسول خدا (ص) و اهل بیت علیهم السلام از اسلام داشته باشیم.

این عالم اهل سنت در پایان سخنان خود گفت: اسلام دین رحمت و رحمانیت است و با چیزی به نام خشونت، قتل، تجاوز و... به شدت غریبه است، پس بی شک آمر و رهبر این همه فرقه و نحله های منحرف و تندرو در دین اسلام؛ دشمنان وحدت جهان اسلام و جریان جهانی صهیونیستم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha