جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شورای فرهنگ عمومی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در استان همدان و به لحاظ شرایط جغرافیایی موجود نیازمند مرکزی فرهنگی و غیر سیاسی هستیم که این مسائل را به صورت ویژه بررسی و پیگیری کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی همدان، با تاکید بر اهمیت جلسات این شورا اظهار داشت: مصوبات شورا باید به صورت جدی پیگیری شود و برای این کار در ابتدا هر جلسه باید گزارشی از عملیاتی شدن مصوبات جلسه قبل ارائه شود.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشیم ضرورت برگزاری جلسات شورا به نحوی است که به حد نصاب برسد و لذا نیازمند برنامه ریزی دقیقی هستیم تا عقب افتادگی جلسات قبلی را نیز جبران کنیم.

امام جمعه همدان یکی از مشکلات موجود در استان و سراسر کشور را عدم توجه به مسائل فرق و مذاهب و مسائل تربیت کودکان دانست و گفت: خیلی از اتفاقات و آسیب هایی که در جامعه رخ می دهد اگر به صورت دقیق آن را بررسی کنیم متوجه می شویم که علت آن زیر ساخت های عقیدتی است که به صورت اشتباه در جامعه شکل می گیرد.

وی با تاکید بر این که نیازمند ایجاد مرکز تخصصی برای پیگیری مسائل اعتقادی شیعی هستیم ابراز داشت: در استان همدان و به لحاظ شرایط جغرافیایی موجود نیازمند مرکزی فرهنگی و غیر سیاسی هستیم که این مسائل را به صورت ویژه بررسی و پیگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: وظیفه این مرکز این است که از سنت های اصیل ما که صرفا مذهبی هم نیستند و سنت های ملی را نیز شامل می شوند به صورت عقلانی دفاع کند.

وی با بیان این که در سراسر کشور چنین مراکزی وجود ندارد خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم چنین مرکزی را در استان دایر کنیم علاوه بر این که به عنوان کارنامه ای موفق برای همدان در سطح کشور مطرح خواهد شد می توانیم بسیاری از موضوعات را در آن به صورت تخصصی بررسی و به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با نام بردن از مجموعه آفتابگردان به عنوان یکی از مجموعه های که در تربیت کودکان موفق عمل کرده است اظهار داشت: این مجموعه با تربیت حدود ۴۰۰ نوجوان پسر انصافا کارهای بسیار خوبی را انجام داده است.

وی ادامه داد: بچه های این کانون به نحوی خوب تربیت شده اند که زمانی با آن ها برخورد می کنید حس می کنید با یک فرد 20 ساله برخورد کرده اید و لذا اگر بتوان مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوانی را داشته باشیم که با مولفه های کانون آفتابگردان تربیت شوند کارنامه درخشانی را در سطح کشور رقم خواهد زد.

امام جمعه همدان با تاکید بر این که استان همدان دارای ظرفیت های بسیاری است که باید از آن ها به نحو احسن استفاده کرد خاطر نشان کرد: کلیات این کار توسط متخصصان نوشته شده است و طرح اولیه آن نیز ارائه شده است اما بعضی موضوعات نیازمند حمایت این شورا است.

وی با بیان این که برای این موضوع باید نیروی تخصصی تربیت کنیم ابراز داشت: با انجام هماهنگی های لازم با شورای فرهنگ عمومی می توان جلساتی را به صورت تخصصی برگزار کرد به نحوی که مصوبات این جلسات که از اعضا شورای فرهنگ عمومی نیز می باشند مصوبات شورای فرهنگ عمومی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به این که باید از ظرفیت های موجود در بحث گردشگری مذهبی استفاده کرد یادآور شد: چند امام زاده در سطح استان وجوددارد که بسیاری از آن ها نیازمند توجه و دریافت بودجه برای بازسازی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha