شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مهدی اقبالی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه علوی قم، رشد مستمر علمی طلاب را لازمه پاسخگویی حوزه به نیازهای نوپدید جامعه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی اقبالی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، رشد مستمر علمی طلاب را لازمه پاسخگویی حوزه به نیازهای نوپدید جامعه دانست و داشت: البته در کنار مباحث بنیادین علمی، می بایست روز به روز مهارت های طلاب در عرصه هایی چون پژوهش، تبلیغ، خطابه و غیره افزایش پیدا کند که خوشبختانه در این باره در سطح حوزه های علمیه، طرح ها و برنامه های خوبی در حال اجراست.

وی افزود: در این راستا باید ما طلبه را به صورتی عمیق در مباحث علمی و پژوهشی آموزش بدهیم به گونه ای که او ضمن تسلط مناسب علمی و افزایش مهارت های پژوهشی در عرصه های دیگر مورد نیاز نیز قابلیت های خوبی داشته باشد و بتواند مأموریت های حوزه را به درستی به انجام رساند.

این مدیر حوزه همچنین گفت: از سوی دیگر ما هر چه بیشتر و بهتر می بایست به سمت استعدادیابی و استعدادپروری حرکت کنیم چرا که وقتی استعداد طلبه شناسایی شده و او در مسیر استعدادش راهنمایی و حمایت شود، بی شک بهتر می تواند فرد مفید و مؤثری برای جامعه و نظام اسلامی باشد.

وی بیان داشت: از این حیث به اعتقاد بنده، یکی از عرصه های مهم تحول در حوزه این است که روی استعدادها برنامه ریزی خاصی داشته باشیم و مهم تر هم این که نخبگان را شناسایی کرده و برنامه ویژه ای در مسیر رشد مستمر علمی برایشان تدارک ببینیم.

وی افزود: واقعیت آن است که اگر حوزه ما می خواهد به نیازهای نوپدید جامعه به درستی پاسخ دهد، شرط و لازمه نخستش این است که ما طلبه و روحانی فاضل و باسوادی داشته باشیم به طوری که رشد علمی او مستمر و مطلوب باشد و گرنه به هدف مورد نظر در بحث تحول در حوزه دست نمی یابیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha