یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
ماموستا سیدمحمد حسینی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت:ارتباط با علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع یکی از ویژگی های بارز و مهم مرحوم ماموستا سید محمد حسینی بود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان، ضمن تسلیت درگذشت ماموستا سیدمحمد حسینی؛ امام جمعه فقید سنندج اظهار داشت: همه کسانی که ماموستا «سید محمد سعید حسینی» امام جمعه موقت و عضو شورای افتا سنندج را به خوبی می شناختند از خدمات و زحمات ایشان برای احیای سنت های اسلامی و دینی در استان کردستان بی خبر نیستند.

امام جمعه سنندج در ادامه با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم ماموستا حسینی، تاکید کرد: مرحوم ماموستا سیدمحمد حسینی در دوران حیات پربار خویش همواره در مسایل علمی و دینی شخصیتی جامع و کامل داشت و آشنایی خوب و کاملی با مسایل شرعی و دینی داشت.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: یکی دیگر از ویژگی های اخلاقی مرحوم ماموستا حسینی، رعایت اخلاق اسلامی و فروتنی ایشان در جمع بود. وی همواره خود را از جنس این مردم می دیدند و برای حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزید.

امام جمعه سنندج ادامه داد: ارتباط با علما و روحانیون اهل سنت و اهل تشیع یکی دیگر از ویژگی های مرحوم ماموستا حسینی بود.

ماموستا خدایی در ادامه تصریح کرد: مرحوم ماموستا حسینی همواره برای ایجاد وحدت بیشتر به صورت همیشگی با علمای سنی و شیعه نشست های بسیاری داشت و همیشه در خطبه های خود مردم را به وحدت در برابر دشمنان دین خدا دعوت می کردند.

این عالم اهل سنت ضمن تسلیت مجدد این ضایعه به مردم کردستان به ویژه شهروندان سنندجی بیان کرد: شخصیت والا و البته فروتن مرحوم ماموستا سیدمحمد حسینی باید اسوه دیگر علما و روحانیون باشد، وی در دوران حیات پربارشان هرگز از جایگاه و مقام خود سواستفاده نکردند و عمر پربار خویش را همواره در راه حل مشکلات مردم صرف نمود.

ماموستا خدایی ادامه داد: وجود افرادی همانند مرحوم ماموستا محمدمحمد حسینی که از علمای بنام اهل تسنن بود، برای وحدت و احیای سنن دینی بسیار واجب و ضروری است و امیدوارم که همه ما بتوانیم که مسیر این عالم جلیل القدر را برویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha