شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
غرفه بانوان عمود 1080

موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) از ۱۴ مهرماه خدمت‌رسانی به زائران اربعین را آغاز و تا به امروز خدمات ویژه‌ای را به بانوان اربعینی ارائه کرده است.

گزارش خبرگزاری حوزه، موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) امسال نیز همانند سه سال گذشته در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا مستقر شده و در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است.

خادمان حرم مطهر بانوی کرامت در دو بخش خواهران و برادران درحال خدمت به زائران هستند که در بخش خواهران خدمات متنوع و گسترده‌تری به بانوان و کوکان ارائه می‌شود.

فراهانی مسئول واحد خواهران موکب آستان مقدس بانوی کرامت طی گفت‌وگویی اظهار کرد: در بخش اسکان بانوان ۲۴ خادم بانو فعالیت دارند که در مجموع دو هزار نفر را در حسینیه حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها، محوطه حیاط بخش خواهران و محل استراحتگاه خواهران اسکان می‌دهند.

وی اضافه کرد: روزانه ۸۰۰ زائر به غرفه لباسشویی موکب آستان مقدس مراجعه دارند که ۶ نفر از بانوان خادم از ساعت ۵ صبح تا ۹ شب به صورت مستمر درحال خدمت‌رسانی به این افراد هستند.

فراهانی ادامه داد: غرفه خیاطی نیز با استفاده از ظرفیت چهار خادم هر روز بعد از نماز صبح خدمت‌رسانی به زائران را آغاز می‌کند و تا ساعاتی از بامداد درحال خدمت به زائران است.

وی تصریح کرد: در بخش خدمات بهداشتی و تنظیف نیز در مجموع سه نفر فعالیت دارند که مساحت قابل توجهی را باید تنظیف کنند به همین علت با دشواری بسیاری کار آن‌ها دنبال می‌شود.

همچنین، خرم مسئول فرهنگی خواهران موکب بانوی کرامت گفت: امسال پویش بانوان اربعینی قبل از موکب آستان مقدس آغاز شده و در قالب این پویش نذورات و هدایای بانوان برای زائران اربعین جمع‌آوری شده است و در مجموع نیز ۱۵ هزار هدیه و کالای فرهنگی برای توزیع در غرفه‌های فرهنگی و خدماتی موکب آستان مقدس بانوی کرامت درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در غرفه مادر و کودک طی دو روز نخست ۳۰ الی ۴۰ مراجعه کننده داشتیم که این آمار به ۱۵۰ نفر پذیرش نیز رسیده و مجموع مراجعه کنندگان این غرفه با فعالیت‌های رنگ‌آمیزی، نمایش عروسکی، بازی و سرگرمی و اهدا هدایای فرهنگی تاکنون هزار و ۸۰۰ زائر نفر بوده است.

خرم یادآور شد: در غرفه کتابخوانی نیز طی دو روز نخست به علت نبود بار آمار کمی داشتیم اما از روزهای آینده ۸۷۰ نفر پذیرش داشتیم و کتاب‌های مختلفی نیز به صورت نذر در گردش در اختیار زائران قرار داده شد.

وی تصریح کرد: در بخش خدمات فرهنگی و غرفه نائب‌الشهید نیز اقلام حجاب و عفاف میان سه هزار زائر توزیع و ۹ هزار زائر نیز در ختم ثقلین شرکت کردند و این غرفه از ساعت ۹ الی ۱۴ و ۱۶ الی ۲۰ به زائران ارائه خدمت دارد.

مسئول فرهنگی واحد خواهران موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: آمار هدایا غرفه خدمات فرهنگی ۱۱ هزار مورد بوده اما آمار مراجعه کننده ۱۵ هزار نفر بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع دو هزار نفر به غرفه پاسخ‌گویی به سئوالات شرعی مراجعه کرده‌اند، عنوان کرد: غرفه کالسکه نیز روزانه ۱۰۰ نفر پذیرش داشته که این آمار به ۱۲۰ نفر هم افزایش داشته است و در مجموع دو هزار و ۲۰۰ نفر از خدمات این غرفه استفاده کرده‌اند.

خرم با اشاره به اینکه ۱۵ نفر از نیروهای فرهنگی در حال خدمت به زائرن اربعین هستند، گفت: فعالیت‌های دیگر این افراد برگزاری نمازهای جماعت روزانه، تهیه مستند از فعالیت‌ها، مشارکت در اسکان خواهران در حسینیه و فضاسازی غرفه‌ها و محوطه حیاط و ورودی حسینیه بوده است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha