جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تعمیر ویلچر در موکب حضرت معصومه (س)

حوزه/ زائری ویلچر مادر پیرش را نزدیک کارگاه تعمیر چرخ می‌آورد و تا لوازم و ابزار آلات کامل خدام را می‌بیند از خوشحالی زبانش بند می‌آید. جانباز دیگری هم کناری با عصا ایستاده است و چشم به خادمی پیری دارد که چرخ‌های ویلچرش را دارد روغن‌کاری می کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  یکی از پرکاربردترین وسایل زائرین در پیاده‌روی اربعین، کالسکه، صندلی چرخ‌دار و چمدان‌های چرخ‌دار است؛ چرا که طی مسیر بیش از ۸۰ کیلیومتری جاده نجف به کربلا با پای پیاده برای کودکان یا سالخوردگان و جانبازان با این وسایل راحت تر خواهد شد.

به همین علت است که هر ساله در کنار در ورودی موکب حرم حضرت معصومه سلام الله علیها صدای جوشکاری و برش آهن به گوش می رسد و این یعنی بازهم خدام کاردرست غرفه تعمیر کالسکه و ویلچیر، شبانه‌روزی مشغول کارند.

غرفه تعمیر چرخ، جایی ست‌که وقتی خیلی از زائرین چشم‌شان به آن می‌افتد، بی‌اختیار برای تعمیر وسایل‌شان به آن مراجعه می‌کنند و خیال‌شان راحت است که مشکل وسیله‌شان به‌زودی و به دست خادمان حرم حضرت معصومه سلام‌الله علیها رفع خواهد شد.

یکی از خدام جوشکار، عینک مخصوص جوشکاری را روی چشمانش گذاشته و زیر آفتاب داغ، مشغول جوشکاری روی کالسکه زن عرب و چهار کودکش است. زن و بچه‌هایش روی صندلی‌های مخصوص منتظر نشسته‌اند تا کالسکه‌شان تعمیر شود و مادر عرب مدام با صدای بلند در حق خدام واحد تعمیر چرخ دعا می‌کند.

در همین زمان زائری ویلچیر مادر پیرش را نزدیک کارگاه تعمیر چرخ می‌آورد و تا لوازم و ابزار آلات کامل خدام را می‌بیند از خوشحالی زبانش بند می‌آید. جانباز دیگری هم کناری با عصا ایستاده است و چشم به خادمی پیری دارد که چرخ‌های ویلچیرش را دارد روغن‌کاری می کند.

کودک عراقی از مسئول کارگاه می‌خواهد که لاستیک دوچرخه‌اش را باد کند و برایش دست تکان می‌دهد.

خلاصه اینکه صحنه‌های خداحافظی زائران با بچه های زحمت کش این غرفه ها چیزی نیست که بتوان با عکس و فیلم و مستند و گزارش توصیف شان کرد. باید بود و دید.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha