جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام عابدیان

حوزه/ حجت الاسلام عابدیان، وقف را فریضه‌ای خواند که می‌تواند در آبادانی و خیرات کثیری در جامعه واقع شود و گفت: وقف که با پول اندک نیز میسر است، جزو مسائل مهمی هست که باید در جامعه اسلامی آن را تبیین کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اردبیل، حجت الاسلام سید حسن عابدیان، امام جمعه موقت اردبیل، در خطبه های نماز جمعه این هفته، با بیان الزام رعایت تقوا در سطوح مختلف زندگی فردی و اجتماعی اظهار داشت: وقتی حرکت و معیار ملت بر اساس تقوا باشد خداوند گشایش را در زندگی شان به وجود خواهد آورد.

وی ضمن تسلیت رحلت پیامبر اکرم(ص)، امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) تصریح کرد: باید اندوخته های معنوی ماه های محرم و صفر را  حفظ کنیم و به راحتی این اندوخته ها را که سرشار از تقوا و پرهیزگاری است را از دست ندهیم.

امام جمعه موقت اردبیل ضمن تاکید بر وجوب تعامل افزود: انسان ذاتا به دنبال تعامل بوده و تعامل امری لازم و واجب بر تمامی مردم و ملل است اما باید در نظر گرفت که نبایستی با استکبار و توطئه کننده ها تعامل داشت.

وی با بیان ارجحیت تعامل و وحدت داخلی در زیر سایه ولایت فقیه خاطر نشان کرد: تمامی پیروزی‌ها و نصرت ها در سایه وحدت و اطاعت از ولایت فقیه شکل گرفته است لذا ما به وحدت با یکدیگر بیش از تعامل با دنیا محتاجیم.

حجت الاسلام عابدیان گفت : البته مراد این نیست که از مواضع خویش عقب نشینی کنیم، بلکه، در زیر سایه رهبر معظم انقلاب، به انسجام درونی خویش قوت ببخشیم.

وی، وقف را فریضه‌ای خواند که می‌تواند در آبادانی و خیرات کثیری در جامعه واقع شود و اذعان کرد: وقف که با پول اندک نیز میسر است، جزو مسائل مهمی هست که باید در جامعه اسلامی آن را تبیین کنیم.

امام جمعه موقت اردبیل در خاتمه عنوان کرد: لذا متولیان حوزه وقف باید با اخذ راهکارهایی به دنبال جذب مشارکت مردمی در این امر حیاتی باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha