جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امروز نیز نیازمند موقوفات جدیدی برای حوزه های علمیه هستیم، گفت: علما و روحانیان باید در برنامه های تبلیغی خود پیرامون اهمیت وقف و احکام آن بیشتر با مردم سخن بگویند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشستی با جمعی از روحانیان و فعالان حوزوی با اشاره به اهمیت و نقش وقف در نشر و گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) و ارزش های دینی در جامعه، گفت: وقف در طول تاریخ عامل گسترش ارزش های الهی و معنوی در جامعه بوده است.

وی، انبیاء و اولیای الهی را از پیشگامان عرصه وقف معرفی کرد و با بیان این که علما و فقهای دینی نیز همواره نسبت به مسأله وقف حساس بودند، افزود: وقف در طول تاریخ بهترین پشتوانه برای تبلیغ دین و معارف اهل بیت(ع) بوده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که بسیاری از مراکز دینی نظیر حوزه های علمیه در طول تاریخ با پشتوانه وقف اداره می شدند، بیان داشت: با توجه به مسأله استقلال حوزه های علمیه که همواره مورد تأکید علما و مراجع دینی بوده، وقف می تواند بهترین پشتوانه برای تقویت و اداره حوزه های علمیه باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه در ادوار مختلف تاریخ، موقوفات بسیاری را در اختیار داشتند، گفت: متأسفانه با گذشت زمان بسیاری از این موقوفات به فراموشی سپرده شده و از بین رفته است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر تلاش های بسیاری برای شناسایی و احیاء موقوفات حوزه های علمیه در رأس صورت گرفته است، بیان داشت: با همکاری حوزه علمیه استان نیز همه تلاشمان را جهت شناسایی و احیای موقوفات مربوط به حوزه های علمیه انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام حیدری، وقف را یک ظرفیت بالای دینی در جهت حفظ و گسترش ارزش های الهی در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: با احیای موقوفات مربوط به حوزه های علمیه، بسیاری از مشکلاتی که امروز مدارس علمیه با آن مواجه هستند رفع خواهد شد.

مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که امروز نیز نیازمند موقوفات جدیدی برای حوزه های علمیه هستیم، افزود: علما و روحانیان باید در برنامه های تبلیغی خود پیرامون اهمیت وقف و احکام آن بیشتر با مردم سخن بگویند.

وی با اشاره به این که با بیان این که مردم به رهنمودها و نصایح علما بیشتر گوش فرا خواهند داد، گفت: تبیین مسأله وقف و ضرورت تقویت آن در جامعه اسلامی از سوی علما و روحانیان آثار بسیار مثبتی در جامعه خواهد داشت.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha