جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان از ثبت ۹ وقف جدید به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در زمینه ساخت منزل مسکونی برای ایتام، مستمندان، خانه عالم، اختصاص زمین برای عزاداری سیدالشهدا(ع)، کمک به محرومین و کمک هزینه ازدواج جوانان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام علی اصغر توسلی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت دهه وقف، ضمن تشریح فعالیت های یک سال گذشته این اداره، با بیان اینکه بیشترین وقفیات کاشان به روضه خوانی  و عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) اختصاص دارد، تعداد موقوفات این شهرستان را ۲۳۱۵  مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۵۴۹ موقوفه متفرقه، ۶۴۹ مسجد، ۹۵ حسینیه، ۱۲ تکیه، ۴ تا آرامستان، دو زینبیه و ۴ دارالقرآن می باشد.

وی با بیان اینکه هیچ گونه وقفی در زمینه اربعین نداریم، وقف برای برگزاری جشن های مذهبی علی الخصوص عید بزرگ غدیر خم، کمک به آموزش قرآن، مسابقات قرآنی، چاپ و نشر کتب تفسیری، برگزاری جلسات قرآنی، ساخت خوابگاه دانشجویی، ساخت درمانگاه، بیمارستان و تجهیزان آن، تامین جهیزیه برای زوج های جوان، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، ترویج کتاب کتابخانه و کتابخوانی، درمان زوج های نابارور، کمک به آسیب دیدگان حوادث طبیعی و فرهنگ سازی و ترویج دین در فضای مجازی ازنیازهای ضروری شهرستان کاشان می باشد.

رئیس اداره اوقاف وامورخیریه کاشان به  برگزاری طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و ارتقاء سطح دینی زائران و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی کشور در ۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه کاشان اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های ویژه طرح آرامش بهاری که با استقبال بی نظیر زائران همراه می شود، خیمه های معرفت است که امسال خیمه های معرفت نیز همانند سالهای گذشته با برنامه های ویژه ای همچون مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه ای برپا  گردید که در غرفه کودکان نقاشی و قرآن خوانی همراه با اهدای جوایز و مسابقاتی برای کودکان پیش بینی شده بود.

وی به حضور مبلغین زباندان دربقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: مبلغین زبان دان خارجی در بقاع متبرکه سلطان امیراحمد و امامزاده ابراهیم فین و خصوصا مسجد آقا بزرگ کاشان نقش مهمی  درشناساندن اسلام به گردشگران خارجی داشته اند.

حجت الاسلام توسلی به طرح حفظ قرآن در کاشان اشاره کرد و گفت: این طرح در راستای تربیت حافظان قرآن کریم پیرو منویات مقام معظم رهبری(مدظله)   ۶سال است در  کاشان بابرپایی کلاسهای حفظ قرآن کریم بطور رایگان در بقاع متبرکه، مساجد، مدارس با حضور بیش از ۱۰۰ مربی قرآن کریم در حال برگزاری است.

 وی، با بیان اینکه در سال گذشته  بیش از ۱۷۰۰نفر در کلاس های طرح ملی حفظ  قرآن شرکت کردند، اضافه کرد: تا کنون ۱۱۰۰ نفر در کلاسهای حفظ ترتیبی و ۲۵۰ نفر در کلاسهای حفظ موضوعی و سور منتخب و ۴۰۰ نفر در کلاسهای روخوانی و روانخوانی آموزش دیده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان اظهار کرد : از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۲مورد اعزام مبلغ بومی و  اعزامی از قم به بقاع متبرکه صورت پذیرفته که این مبلغان در برخی از خیمه های معرفت فعالیت داشته اند و مابقی نیز برای ترویج و نشر معارف اسلامی و همچنین برپایی نماز جماعت و احکام اعزام شده اند.

وی همچنین از تشکیل تعداد ۸ انجمن یاوران وقف جهیزیه، قرآن، ایتام، کتاب، نیازمندان، بقاع متبرکه و طلاب در کاشان خبرداد و افزود: این انجمن ها مردم نهاد بوده و تشکلی هستند که به طور رایگان و افتخاری برای ترویج فرهنگ وقف و همچنین ایجاد وقف های جدید تلاش می کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان در پایان، ویزیت رایگان در امامزاده سلطان امیراحمد(ع)، نشست با مربیان دوره های سبک زندگی اسلامی، نشست تخصصی با بسیج مهندسین، همایش تکریم مربیان حفظ قرآن، رونمایی از ضریح امامزاده ضیاء الدین قدمگاه، کلنگ زنی پروژه های سرمایه گذاری وقف، دیدار با آیت الله نمازی، همایش یاوران وقف، رونمایی از کتاب امامزاده شاهسواران، نشست تخصصی وقف قرآن و رونمایی از کلیپ وقف را از مهمترین برنامه های دهه وقف در این شهرستان اعلام کرد.

برپایه این گزارش، در پایان این نشست  از سیدمصطفی دولت آبادی خبرنگار خبرگزاری حوزه و دیگر خبرنگاران شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha