جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۳ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۱ مورد وقف جدید و ۳۲ موقوفه جدیدالکشف محسوب می‌شوند.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به قرار داشتن در دهه وقف، اظهار کرد: دهه وقف امسال از چهارم آبان ماه آغاز شده و تا سیزدهم این ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا امسال در خراسان شمالی افزون بر ۸۰ برنامه محوری برگزار می‌شود، افزود: همایش یاوران وقف یکی از برنامه‌های محوری این دهه است که به‌منظور تجلیل از متولیان و فعالان این بخش در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی خاطرنشان کرد: همایش استانی یاوران وقف در مرکز خراسان شمالی روز یکشنبه دوازدهم آبان ماه در محل حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اکنون با توجه به قرار داشتن در دهه پایانی ماه صفر، ویژه‌برنامه‌های رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در مساجد و امامزاده‌های شاخص استان از محل درآمد موقوفات برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه وقف، نشست هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران موقوفات، نشست صنفی وقف و سلامت، نشست تخصصی وقف و حوزه‌های علمیه، برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، گفتمان‌های دینی وقف و مهدویت و نشست با مدیران مؤسسات خیریه از دیگر برنامه‌های دهه وقف در خراسان شمالی محسوب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در هفت‌ماهه ابتدای سال از محل نیات واقفان و خیران و درآمد موقوفات ۱۱ زندانی جرائم غیر عمد با پرداخت مبلغ ۴۸۰ میلیون ریال آزاد شده‌اند و برنامه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در نیمه دوم امسال هم هم‌زمان با میلاد نبی مکرم اسلام (ص) اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام آسوده همچنین از اعزام ۱۲۵ روحانی مبلغ به امامزاده‌های شاخص استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و افزود: در این مدت هزار و ۷۵۵ حکم مربوط به اعضای هیئت امنای امامزادگان صادر شده است.

به گفته وی افزون بر این در ماه محرم امسال درمجموع ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل موقوفات مرتبط با عزاداری سیدالشهدا (ع) در استان هزینه شده است.

حجت‌الاسلام آسوده یدکی در ادامه اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون ۷۳ وقف جدید در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۱ مورد وقف جدید و ۳۲ موقوفه جدیدالکشف محسوب می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در حال حاضر در استان پنج هزار و ۶۶۷ موقوفه با ۱۱ هزار و ۸۰۶ رقبه ثبت شده با نیات مختلف وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha