پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ مدیر کل اوقاف مازندران با بیان این که بیش از ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری امام حسین(ع) است، گفت: این سنت حسنه دینی یک ظرفیت بالای دینی و فرهنگی جهت گسترش سیره اهل بیت(ع) در جامعه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام  ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در مراسم افتتاح ساختمان آستان مقدس امامزاده جهان و آقا سید رضا(ع) روستای آیت محله جویبار با تسلیت در پیش بودن شهادت امام رضا(ع)، بر ضرورت بهره گیری صحیح جامعه اسلامی از سیره رضوی در زندگی تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه امروز معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی مهجور است، افزود: یکی از وظایف مهم متولیان امور دینی و تبلیغی، گسترش معارف دینی در جامعه و توجه دادن بیشتر مردم به ارزش های دینی است.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های تبلیغی و فرهنگی موجود در جهت نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) بهره بگیریم.

حجت الاسلام حیدری، وقف را یکی از ظرفیت های مهم در جهت نشر و گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی دانست و افزود: در طول تاریخ اسلام، از همین ظرفیت مهم دینی در جهت گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه استفاده شود.

وی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری امام حسین(ع) است، بیان داشت: این سنت حسنه دینی یک ظرفیت بالای دینی و فرهنگی جهت گسترش سیره اهل بیت(ع) در جامعه است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیر کل اوقاف مازندران با تأکید براین همه باید در جهت تقویت فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم، افزود: همه کسانی که به نحوی دارای تریبون های تبلیغی هستند باید در جهت گسترش این فرهنگ مهم دینی در جامعه گام بردارند تا شاهد گسترش موقوفات جدید و متناسب با نیازهای روز جامعه باشیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر از ظرفیت بالای موقوفات در عرصه های درمانی، آموزشی، فرهنگی، قرآنی و کمک به محرومان نیز استفاده می شود، بیان داشت: با توجه به نیازهای روز جامعه در بخش های مختلف، ضرورت دارد موقوفاتی متناسب با این نیازها در جامعه داشته باشیم.

حجت الاسلام حیدری از ثبت ۵۰ وقف جدید در سالجاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اجرای دقیق و امینانه نیات واقفان خیر اندیش نخستین اولویت سازمان اوقاف است که به طور جدی نیز آن را دنبال می کند.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود برای احداث ساختمان آستان مقدس امامزاده جهان و آقا سید رضا(ع) با چهار میلیارد ریال هزینه شده است، بیان داشت: وجود این امامزادگان واجب التعظیم در مناطق مختلف استان، نعمت های الهی بزرگی است که باید قدردان آنها باشیم.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که مازندران از نظر تعداد امامزادگان و بقاع متبرکه جزء استان های برتر کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: باید از این ظرفیت های بالای دینی در جهت تقویت بعد معنوی و دینی جامعه بهره گرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha