جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
معاون فرهنگی اوقاف مازندران

حوزه/ معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به آغاز دهه وقف، وقف را سنتی ماندگار در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این سنت حسنه دینی ظرفیت ارزشمندی برای ترویج و گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام مسعود قربانی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، با اشاره به آغاز دهه وقف، وقف را سنتی ماندگار در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: این سنت حسنه دینی ظرفیت ارزشمندی برای ترویج و گسترش فرهنگ دینی در جامعه اسلامی است.

وی با بیان این که رشد و گسترش ارزش های دینی و فرهنگی در جامعه را مرهون سنت حسنه وقف دانست و خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این ظرفیت دینی می توان بسیاری از مشکلات فرهنگی و اجتماعی را حل کرد.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که بیش از ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری امام حسین(ع) است، بیان داشت: نقش وقف در گسترش فرهنگ حسینی در طول تاریخ بسیار پررنگ و اثرگذار بوده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران، ظرفیت وقف برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه را بسیار بالا توصیف کرد، افزود: در طول سال های اخیر سازمان اوقاف توانسته با بهره گیری از این ظرفیت ارزشمند دینی طرح های فرهنگی بسیاری را در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان اجرایی کند.

استاد حوزه علمیه مازندران، طرح های بصیرت عاشورایی، آرامش بهاری و شمیم حسینی از جمله طرح های فرهنگی دانست که در طول مناسبت های مختلف سال در سطح بقاع متبرکه استان برگزار می شود.

حجت الاسلام قربانی به استقبال گسترده اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان از اجرای طرح های فرهنگی و دینی در سطح بقاع متبرکه استان اشاره کرد و گفت: در طول ایام ماه محرم نیز طرح بصیرت عاشورایی در بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه استان اجرایی شد که مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.

وی همچنین به اجرای طرح شمیم حسینی در ایام ماه محرم از سوی اداره کل اوقاف استان اشاره کرد و افزود: این طرح با هفت میلیارد ریال اعتبار در سطح بیست شهرستان برگزار شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از وجود ۱۴ هزار و ۲۸۹ موقوفه در استان خبر داد و گفت: علاوه بر این مازندران دارای ۲۰۰ هزار رقبه است.

حجت الاسلام قربانی با بیان این که عمل به نیات واقفان را از مهم ترین اولویت های سازمان اوقاف دانست و با بیان این که سال گذشته ۸۹ وقف جدید از سوی واقفان خیر اندیش انجام شد، افزود: امسال نیز تاکنون ۵۰ وقف جدید به ثبت رسیده است.

معاون فرهنگی اوقاف مازندران با تأکید براین که کلیه درآمدهای حاصل از موقوفات در مسیر نیت آن موقوفه هزینه خواهد شد، خاطرنشان کرد: این عوائد در بخش های فرهنگی، دینی، آموزشی، درمانی و قرآنی هزینه می شود.

وی، وقف را ظرفیت بسیار مهمی در جهت گسترش و رشد فرهنگ اهل بیت(ع) درجامعه دانست و گفت: در شرایطی که دشمن همه توان خود را در جهت ضربه زدن به دین و انقلاب به کار گرفته، وقف می تواند ابزار دینی بسیار مهمی برای مقابله با هجمه ها و توطئه های فرهنگی دشمنان باشد.

حجت الاسلام قربانی در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود هزار و ۳۰۰ امامزاده و بقعه متبرکه در مازندران، آن را ظرفیت بسیار بالایی برای گسترش فرهنگ دینی در جامعه دانست و گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه پتانسیل های دینی بسیار مهمی در جهت تقویت معنویت در جامعه اسلامی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha