شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سیدمحمد حسینی شاهرودی- نماینده ولی فقیه در کردستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از مهمترین و اصلی ترین وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه، صیانت از نیات واقفین می باشد، لذا در این راه باید با متخلفان و پایمال کنندگان وقف به شدت برخورد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر و کارکنان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اظهار داشت: سنت حسنه وقف در اصل یک صدقه جاریه است که ثواب و اجر آن همواره همراه واقف خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه نظر تمام علمای اسلامی درباره وقف یکسان است، گفت: باید بتوانیم که این سنت حسنه و مهم را در جامعه اسلامی به صورت واقعی بسط دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی عنوان کرد: یکی از مصادیق و مسائل  مهم در صدقه جاریه، وقف است و آنچه برای ما مهم و باید به آن بپردازیم این است که  متولیان موقوفات به عنوان حافظان موقوفات هستند .

این نماینده مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: یکی از مهمترین و اصلی ترین وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه، صیانت از نیّات واقفین می باشد، لذا در این راه باید با متخلفان و پایمال کنندگان وقف به شدت برخورد شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: منظور از صیانت از اوقاف این نیست که تنها محافظ آنها باشیم، بلکه باید بتوانیم که از آنها به سود جامعه اسلامی بهره برداری نماییم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی افزود: مهمترین موضوع در مباحث وقفی این است که وقف در مسیر الهی و فی سبیل الله هزینه شود و عایدات آن به سود جامعه اسلامی باشد.

وی خاطرنشان ساخت: نیات واقفین در مبحث وقف بسیار متنوع است، برخی از واقفین ملک یا دارایی خود را در مسیر ساخت مسجد، برخی در حوزه درمان، آموزش، عمرانی، کشاورزی و... وقف می نمایند که در هر صورت اجر این کار را خداوند به واقفین خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: یکی از مسائلی که باید امروز مورد توجه همه باشد، موضوع تبلیغ و نهادینه کردن سنت وقف در جامعه است که این کار را رسانه های کشور باید به نحو احسن انجام دهند و این سنت الهی و دینی را در جامعه بسط و نشر دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه تاکید کرد: باید بتوانیم از حق و حقوق موقوفات به صورت کامل صیانت کنیم و  نگاه صرفا اقتصادی به وقف را در جامعه تغییر داده و موقوفات را ساماندهی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه بیان کرد: باید بسترهای لازم برای ارزش ‌افزوده موقوفات در سطح استان کردستان مدنظر قرار گیرد، لذا مشورت گرفتن از افرادی که در زمینه‌های مختلف تخصص دارند در این راستا ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: ارزش افزوده مادی و معنوی موقوفات در استفاده و بهره‌وری از موقوفات استان با محوریت نیت واقفین مد نظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی ادامه داد: وقف، واقف و متولی هرسه مهم هستند و باید گفت که وقف موضوعی ریشه ‌دار در اسلام است که از بدو اسلام وجود داشته است و در آینده نیز این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: صدقه جاری موقوفات شامل همه کسانی که در حراست، مدیریت و بهره‌برداری مفید از موقوفات نقش دارند، می‌شود.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری در پایان سخنان خود خاطرنشان ساخت: می توان از ظرفیت و پتانسیل موقوفات در بحث تولید، اشتغالزایی و رفع بیکاری در کشور و استان کردستان بهترین بهره را ببریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha