پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
30 مهر همدان

حوزه/ امام جمعه همدان بر ضرورت تقویت و حفظ هویت دینی دانش آموزان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌ الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت ۳۰ مهر در سالن اجتماعات تالار معلم همدان با اشاره به اقدامات دانش آموزان همدانی در جریانات تاریخی ۳۰ مهرماه سال ۵۷، گفت: تعدادی از جوانان و نوجوانان در آن سال با همراه کردن روحانیون، بزرگان و بازاریان همدانی با خود نقطه عطف حرکت انقلاب در همدان شدند.

وی افزود: دلیل این که این اتفاق رخ داد و به نوعی قوه محرکه حرکت دانش‌آموزان، حق‌محوری، حق‌مداری و هویت دینی بود که باعث قیام دانش آموزان همدانی علیه ظلم رژیم شاهنشاهی شد.

امام جمعه همدان با بیان این که هویت دینی دانش آموزان را به میدان آورد، ابراز داشت: روح حاکم بر همه اتفاقات، اعتقادات دینی در بین دانش آموزان بودو  همه آنچه که جامعه را تا به امروز آورده است نیز همین هویت دینی بوده است.

وی وظیفه نسل امروز را حرکت در همین مسیر و ادامه دهنده این مسیر دانست و گفت: شما عزیزان با حفظ هویت دینی خود می توانید در این مسیر درست قدم بگذارید و آن را حفظ کنید.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: امروز جوانان و نوجوانان باید بتوانند خودشان را مدیریت کنند و نگذارند که مدیریتشان به دست دشمنان آن هم در فضای مجازی بیفتد و این همان هویت دینی است که مسیر آینده را برای ما مشخص کرده است.

وی با تاکید بر اهمیت برزگداشت این روز یادآور شد: آموزش و پرورش با برنامه ریزی دقیقی برای سال آینده، تجمع باشکوهی از دانش آموزان را در این روز و در همان خیابان شهدا که محل تجمع سال ۵۷ بوده است را برگزار کند.

در پایان این مراسم از انیمیشن «آخرین روز مهر» که بر اساس اتفاقات به وجود آمده در ۳۰ مهر سال ۵۷ در همدان رخ داده است ساخته شده، رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha