جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ روز گذشته نشست امنیتی دو روزه بحرین فعالیت خود را در منامه آغاز کرد تا راه‌های مقابله و جلوگیری از حملات دریایی در خلیج فارس را بگیرد و امنیتی کشتیرانی بحرین را در منطقه ای تامین کند که یک سوم نفت دریایی جهان از آن می گذرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه روز گذشته نشست امنیتی دو روزه بحرین، فعالیت خود را در منامه آغاز کرد تا راه‌های مقابله و جلوگیری از حملات دریایی در خلیج فارس را بگیرد و امنیتی کشتیرانی بحرین را در منطقه ای تامین کند که یک سوم نفت دریایی جهان از آن می گذرد.

نمایندگان بیش از 60 کشور جهان در این نشست شرکت داشتند که آمریکا و رژیم اسرائیل نیز که خود دو عامل اصلی ناامنی در خلیج فارس و منطقه هستند از آنها بودند تا بلکه بتوانند راهی برای مقابله با حملات مکرر به کشتی ها و تاسیسات نفتی در خلیج فارس بیابند و همه مدعی بودند که جمهوری اسلامی ایران در پشت این حملات قرار دارد در حالی که ایران از محورهای اصلی امنیت خلیج فارس بوده و هست و بارها تصریح کرده است که اگر برای تامین امنیت خود نیاز بداند به جایی حمله کند، نیاز به پنهان کاری ندارد و آن را به همگان اعلام می کند؛ همان گونه که در مورد سرنگون ساختن پهپاد متجاوز آمریکایی و توقیف کشتی انگلیسی نیز همین اتفاق افتاد.

در این نشست خالد آل خلیفه وزیر امور خارجه بحرین که با خیانت به مسلمانان و فلسطین و ملت خود، اکنون برای تامین امنیت رژیم بحرین دست به دامن صهیونیست ها و آمریکا شده، گفت: همه ما باید موضعی دسته جمعی و یکسان داشته و اقدامات ضروری برای حمایت از کشورمان را انجام دهیم.

اما روزنامه یدیعوت احرونوت اسرائیل با اشاره به برگزاری این نشست با مشارکت اسرائیل، اعلام کرد که خانم دانا بن بنیستی که مدیر بخش امنیت منطقه ای وزارت خارجه رژیم اسرائیل است نماینده اسرائیل در این نشست است.

این روزنامه افرود: برگزاری این نشست با مشارکت اسرائیل نشانه جدیدی از تقویت روابط میان اسرائیل و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است و این نشست در اقدام جدید آمریکا در راستای تشکیل ائتلافی علیه قدرت روزافزون جمهوری اسلامی ایران به ویژه رد خلیج فارس است.

اما با برگزاری این نشست شرم آور با حضور صهیونیست ها در بحرین، جمعیت انقلابی الوفاق با صدور بیانیه ای میزبانی رژیم بحرین از گروه صهیونیستی را در این نشست محکوم و تاکید کرد: رژیم بحرین اصرار دارد تا همچنان خاک بحرین را با حضور بیگانگان آلوده سازد و ما بر این باوریم حضور صهیونیست ها موجب برهم خوردن امنیت تمام منطقه است و آن را توطئه ای بزرگ ضد امنیت منطقه می دانیم  و تاکید می کنیم که عادی سازی روابط با صهیونیست ها جنایتی بزرگ است و رفتار رژیم ضد مردمی آل خلیفه به هیچ وجه بیانگر اراده و خواست مردم بحرین نیست.

الوفاق ادامه داد: رژیم آل خلیفه بداند که برگزاری این چنین نشست ها به هیچ وجه نمی‌تواند به آنها در خاک بحرین مشروعیت ببخشد و واقعیت بحران زده میان مردم و رژیم را نیز سامان نخواهد داد.

از سوی دیگر جنبش حماس نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن نشست امنیتی با حضور آمریکا و رژیم صهیونیستی در بحرین تاکید کرد: تلاش ها برای قاطی کردن صهیونیست های اشغالگر در امور منطقه محکوم به شکست است و تمام کشورهایی که روابط خود را با اسرائیل برقرار ساخته اند اقدامشان علیه مردم فلسطین و مقدسات اسلامی است و باید به این خاطر آنها را سرزنش کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha