پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 869284
۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
شام ملیتا

حوزه/ «شام ملیتا» روایتی از سفر محمدرضا وحیدزاده، میثم مطیعی، محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور به لبنان که به قلم وحیدزاده نوشته شده، از سوی نشر معارف منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، کتاب «شام ملیتا»، جدیدترین اثر دفتر نشر معارف است که محمدرضا وحیدزاده مؤلف آن بوده است.

«شام ملیتا» روایتی از سفر به لبنان و سوریه است. محمدرضا وحیدزاده در بهار ۹۷ به همراه میثم مطیعی، محمدمهدی سیار، دکتر رضوانی و میلاد عرفان‌پور سفری به لبنان داشت که این کتاب روایت کننده بخشی از وقایع و اتفاقاتی است که در آنجا داشته‌اند.

در این کتاب آمده است:

«از روضه الحوراء زینب سلام الله علیها که می‌آییم بیرون، احساس آشنایی دارم؛ مثل زمان‌های بعد از زیارت قبور شهدا در بهشت زهرای تهران سبک شده‌ام. همگی سوار ون می‌شویم و می‌رویم سمت دفتر  کار ص.ج، هنگام نزدیک شدن به سیطره‌ها ص.ج. اشاره می‌کند که کسی فارسی حرف نزند. خودش به عربی محاوره ، جمله کوتاهی می‌گوید و عبور می‌کنیم. توضیح می‌دهد که در اینجا حضور چند ایرانی در یک ون، سوژه خوبی برای گزارش دادن است.

جلوی کوچه دفتر کار ص.ج. چند بلوک سیمانی است و نگهبانانی که به نوبت پاس می‌دهند. دفتر کار ص.ج. محیطی ساده با چهره اداری معمول و مقداری نشانه عربی است. یک دست مبل، موکتی قدیمی، تصاویری از امام و رهبری، چند کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی، میز کار شلوغ و البته یک تخته وایت برد دیجیتال که مجهز به حافظه جانبی و دستگاه‌های اسکن و کپی است، چیزهایی است که وسایل داخل اتاق را تشکیل می‌دهد.» (ص.ج نامی مختصر شده است که در متن کتاب هم به همین صورت آمده است.)

شام ملیتا در ۸۴ صفحه، در قطع رقعی و به قیمت ۱۲ هزار تومان توسط دفتر نشر معارف (وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها) به بازار کتاب عرضه شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha