پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کعبه

حوزه/ ماموستا شیرزاد ایزدی گفت: وضعیت کنونی جهان اسلام به هیچ وجه در شان امت رسول الله(ص) نیست و اگر وحدت در جامعه اسلامی بود این همه گروهک تروریستی که به نام اسلام علیه بشریت و حتی مسلمانان خود جنایت می کنند، محلی از اعراب نداشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا شیرزاد ایزدی ظهر امروز در مراسم عزاداری 28 صفر که در شهرستان مریوان برگزار شد، در جمع عزاداران اظهار داشت: امت اسلام امروز باید با وحدت که یادگار و البته سفارش رسول اکرم (ص) بوده است، انسجام و یکپارچکی خود در برابر دشمنان را حفظ کنند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: خوشبختانه رسول مهربانی ها، حضرت محمد مصطفی (ص) صفات و خصایل نیکوی بسیاری در بین امتش به یادگار گذاشتند که این صفات کد و رمز پیروزی و سعادت دنیا و آخرت ماست.

ماموستا ایزدی با اشاره به اینکه وحدت اولین هدف رسول خدا از رسالتش بود، بیان کرد: اگر امت اسلام امروز از این اختلافات که ریشه اصلی آنان دشمنان دین خدا هستند به دور بودند، حاکمیت جهان در دست مسلمین بود، اما افسوس که برخی از سران کشورهای اسلامی این مهم را به دست فراموشی سپرده اند و در دامان استکبار و دشمنان دین خدا افتاده اند.

وی ادامه داد: امروز اگر وحدت در جهان اسلام به همان معنایی که رسول اکرم (ص) مدنظر داشتند، وجود می داشت، کشوری همانند رژیم صهیونیستی وجود خارجی نداشت. اگر وحدت در جامعه اسلامی بود این همه گروهک تروریستی که به نام اسلام علیه بشریت و حتی مسلمانان خود جنایت می کنند، محلی از اعراب نداشتند.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: باید اذعان کنیم که بسیار از مسیر پیامبر اکرم (ص) دور شده ایم و همین باعث مشکلات در جامعه اسلامی شده است.

وی با انتقاد از برخی از کشورهای اسلامی که به جای تقویت وحدت، به اختلافات بین مسلمانان دامن می زنند، گفت: بخش اعظمی از منابع طبیعی و ذخایر نفتی و معدنی جهان در اختیار کشورهای مسلمان قرار دارد، ولی همین توطئه ها و دسیسه چینی ها برای تشدید اختلافات بین امت های اسلامی باعث به یغما رفتن این ثروت های عظیم توسط کشورهای مستکبر شده است.

ماموستا ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خداوند متعال تمام امکانات را در اختیار ما مسلمانان قرار داده است و بهترین رسولش را برای ما فرستاد، ولی نمی توانیم از این همه موهبت خداوند استفاده کنیم و باید گفت که وضعیت کنونی جهان اسلام به هیچ وجه در شان امت رسول الله نیست.

این کارشناس علوم دینی اهل سنت گفت: در حال حاضر 23 درصد از کل جمعیت جهان مسلمان هستند یعنی بیش از یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان در جهان داریم ولی باید از خودمان بپرسیم که در تصمیم گیری های بین المللی مسلمانان چقدر است؟!!

وی تصریح کرد: در مقابل این جمعیت عظیم اقلیت 2 درصدی یهودیان جهان چنان فتنه هایی در دنیا به پا می کنند که خدای ناکرده اگر جمعیتی معادل مسلمین داشتند سالهای خیلی پیش دنیا را به جهنم تبدیل می کردند. ولی باز هم با این وجود در مجامع بین المللی نفوذ و لابی گری بسیار قوی دارند که باید جایگاه این اقلیت را مسلمانان داشتند نه اینکه کشورهای مسلمان درگیر مشکلات داخلی خود باشند.

ماموستا ایزدی در پایان به آشوب های اخیر در کشور عراق گریزی زد و بیان داشت: اجتماع چند میلیونی مسلمانان در اربعین حسینی که بنده خود نیز در آن سعادت حضور داشتم باعث ترس و واهمه ای عجیب در دل دشمنان شد و بی شک این فتنه ها زمینه چینی برای ایجاد اختلاف بین برادران دینی و تجدید حیات دوباره گروهک های تروریستی به مانند داعش در منطقه به ویژه در عراق و سوریه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha