جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماهنامه الکترونیکی خبری ـ تحلیلی بلیغ

حوزه/ چهل و ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی خبری ـ تحلیلی بلیغ از سوی پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، چهل و ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی خبری ـ تحلیلی بلیغ ویژه آبان 98 به همت پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی چاپ شد.

این ماهنامه شامل مطالبی همچون طلیعه سخن، دیدارها، گزیده سخنان، پیام ها و بیانیه ها، فن آوری، رونمایی از مجموعه موشن گرافیک آموزش احکام نماز، یادداشت، پرونده ویژه، مقاله، معرفی کتاب، معارف اسلامی و احکام شرعی است.

در طلیعه سخن ماهنامه می خوانیم: «لزوم بررسی ابعاد شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام به ویژه تبیین ساختار اجتماعی آن دوران و تشریح تأثیرات مخرب آسیب های آن و تشدید نابسامانی های اجتماعی در عصر پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله، در بازشناسی چرایی شهادت امام علی، امام حسن و امام حسین علیهم السلام و چگونگی راهبرد ائمۀ اطهار در مبارزه با چالش ها انکار ناپذیر است.

بازگشت به فرهنگ جاهلی، مهمترین آسیب اجتماعی است که پس از رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله سر برآورد، این پدیدۀ شوم که با خشونت پیوند ناگسستنی دارد با خشونت بی حد و حصر نسبت به امام حسین علیه السلام، فرزندان و اصحاب آن حضرت، جداکردن سر و مثله کردن بدنهای شهدای کربلا توسط سپاه یزید به اوج خود رسید.

لیکن نکتۀ مهم این است که اینگونه خشونت ها، قبل از هر چیز در دوران معاویه نهادینه شد، با این تفاوت که در ماجرای کربلا، معیارهای اخلاقی، قبیلگی و جوانمردانگی های مرسوم نیز رعایت نشد و حرمت ها شکسته شد».

در بخش یادداشت های این ماهنامه به موضوعات سیرۀ عبادی امام حسن مجتبی(ع) از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و سیرۀ عملی امام سجاد(ع) به روایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی پرداخته شده است و بخش پرونده ویژه نیز ابعاد تحولات یمن از منظر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و روزهای اول جنگ تحمیلی به روایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی را مورد بررسی قرار می دهد.

علّت حضور نیافتن برخی از شیعیان در کربلا نیز عنوان مقاله ای است که در این ماهنامه مورد توجه قرار گرفته و در بخش معرفی کتاب ماهنامه نیز سیری در کتاب «سوگندهای پربار قرآن» اثر ارزشمند حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی شده است.

گفتنی است، چهل و ششمین شماره ماهنامه الکترونیکی خبری ـ تحلیلی بلیغ ویژه آبان 98 به همت پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی مکارم شیرازی و با جلد منقش به تصویر عیادت رهبر معظم انقلاب از این مرجع تقلید در یکی از بیمارستان های تهران منتشر شده است.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha