شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بغدادی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: آمریکا با ادعای به هلاکت رساندن ابوبکر البغدادی در صدد عملیات فریب اذهان عمومی و مدیریت ادراکات و احساسات مردم دنیاست، تا با مهارت و زرنگی، اذهان مردم را از آفریننده اصلی داعش منحرف کند و حافظه تاریخی جهانیان را از این ننگ، پاکسازی نماید.

حجت الاسلام حکمت حکیمی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به کشته شدن ابوبکر البغدادی، سرگرده گروهک تروریستی داعش، اظهار داشت: یکشنبه پنجم آبان ماه، (۲۶اکتبر۲۰۱۹) ابراهیم عوّاد ابراهیم البدری القریشی (السامرائی) معروف ابوبکر البغدادی، به ادعای ترامپ، طی یک عملیات اطلاعاتی و زمینی و هوایی در ادلب سوریه ودر مخفیگاه خود به هلاکت رسید.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: ابوبکر البغدادی، مدتها در افغانستان و در کنار طالبان به سربرده و بعدها به القاعده و بن لادن و سپس ابومصعب الزرقاوی پیوست. وی طبق سناریویی که آمریکا برایش نوشت، دولت اسلامی عراق و شام (داعش) را در سال ۲۰۱۴بنیانگذاری کرد و چند ماه بعد پس از تصرف آسان موصل، در مسجد نورِ این شهر، خود را خلیفه واجب الاطاعه مسلمین نامید.

وی افزود: داعش با فعالیتهای شیطانی اش به رهبری بغدادی، چهره ای خشن و زشت از اسلام، در اذهان بسیاری از مردم دنیا به جای گذاشت. بزرگترین خدمت البغدادی به رژیم صهیونیستی بود که با تشدید شکاف و درگیری بین مسلمانان، توجه آنان را از دشمن اصلی شان، منحرف ساخت.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر چه ترامپ با ذوق زدگی تمام، شخصا اعلام عملیات انهدام مقر البغدادی و هلاکت وی و همراهانش را اعلام کرد و با انتشار فیلم عملیات و عکس جنازه منسوب به وی و نیز نتیجه آزمایش دی.ان.ای، از البغدادی، مرگ وی راقطعی دانست، اما هنوز ابهامات و سؤالات زیادی در این باره باقی است. آنچنان که روسیه و برخی دیگر از صاحب نظران و رسانه ها، در صحت ادعاهای ترامپ ایجادتردید کرده است، لذا در این باره چند نکته گفتنی و البته قابل تامل می باشند.

حجت الاسلام حکیمی فر به این نکات اشاره کرد و بیان داشت: آمریکا با این ادعا در صدد عملیات فریب اذهان عمومی و مدیریت ادراکات و احساسات مردم دنیاست، تا با مهارت و زرنگی، اذهان مردم را از آفریننده اصلی داعش منحرف کند و حافظه تاریخی جهانیان را از این ننگ، پاکسازی نماید.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: این اتفاق همزمان با خروج ادعایی آمریکا از سوریه به وقوع می‌پیوندد. گویا با انحلال داعش و خروج آمریکا از سوریه دیگر نیازی به این مزدور دست نشانده نیست. تاریخ مصرف او به اتمام رسیده و زنده او که جعبه سیاه بسیاری ارتباطات پنهان همدستان آمریکاست خطرساز است. حالا نوبت کشتن او و بازی رسانه ای و سوء استفاده تبلیغاتی با جنازه ای این عنصر مفلوک است.

این استاد حوزه اظهار کرد: جالب اینجاست که اوباما در سال ۲۰۱۳، یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری در عملیاتی شبیه به عملیات اخیر، با نشستن در اتاق عملیات جنگی، مرگ بن لادن و افکندن جنازه او به دریا را اعلام می‌کند و درست شش سال بعد ترامپ، یکسال قبل از انتخابات ریاست جمهوری با شبیه سازی دقیق همان عملیات حمله به مقر البغدادی و هلاکت وی توسط جلیقه انفجاری اش را اعلام می‌نماید. معلوم است، ترامپ نیز مثل اوباما، برگ برنده خوبی برای رقابت با رقبا، دست و پا کرده است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: با هلاکت البغدادی، پس مانده‌های داعش، دچار سردرگمی و حیرانی شده و اختلافات درون گروهی شان، بیشتر شعله ور خواهد شد و احتمالا بسیاری از آنان که از اراذل و اوباش کشورهای مختلف هستند، جذب دیگر گروه های تروریستی خواهند شد.

 استاد حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: باید بدانیم، مهمتر از هلاکت یک عنصر درجه یک تروریست که جزو ده رهبر تروریستی خطرناک دنیاست، بقای تفکر تکفیری است. بسیار مهمتر از این، بقای تروریسم دولتی است که امروز در دولتهای رژیم صهیونیستی، آمریکا، عربستان، امارات و...جلوه کرده است. با بقای این مواد اصلی تروریسم، هلاکت البغدادی عملیات فریبی بیش نیست.

حجت الاسلام حکیمی فر در پایان سخنان خود عنوان داشت: می ماند یک نکته مهم دیگر! و آن درس عبرتی دوباره برای خوش باوران و دلبستگان به غرب و آمریکاست که باز هم با چشمان خود ببینند بعد از هلاکت صدام، قذافی، ملاعمر، بن لادن و زرقاوی، سرانجام نوبت البغدادی رسید و او نیز مانند اسلاف خود، سزای سالها خوش خدمتی اش را با مرگی ذلت بار، دریافت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha