جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فریدن

حوزه/ نشست سیاسی با موضوع «تشریح ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب»، در مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، سید فضل الله بهرامی،  در نشست سیاسی مدرسه علمیه الزهراء(س) فریدن به تشریح ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: اولین نکته اینکه بیانیه گام دوم ، یک بیانیه برای بحث روشنگری و بصیرت افزایی است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن ادامه داد: بیانیه گام دوم، گام بصیرت افزایی برای همه است و موانعی برای این کار است که در احادیث به این موانع اشاره شده است. اولین مانع بصیرت افزایی غفلت است، از دیگر موانع دنیا گرایی، جاه طلبی، سستی در اعتقادات و لقمه حرام است.

 بهرامی اظهار کرد: آنچه که باعث شد امام حسین(ع) در روز عاشورا به دست مردم به شهادت برسد، چیزی نبود جز لقمه حرام که یکی از موانع بصیرت افزایی است؛ مانع دیگر دروغ است که ایمان فرد مومن را از بین می برد.

وی ادامه داد: در کشور از دی ماه 96 و در سال 97 یکسری فضاهای سنگین و اغتشاشات به وجود آمد؛ نوسانات قیمت ارز و سکه و... باعث شد که دشمن بیان کند انقلاب 40 سالگی خود را نخواهد دید و علی رغم تمام این صحبت ها حضرت آقا سال 98 را سال گشایش ها و فرصت ها برشمردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن با بیان اینکه پنج لایه قدرت وجود دارد، گفت: اولین لایه سطح انفعال که پایین ترین لایه است و یک کشور قادر نباشد در مقابل دشمن بایستد، دومین لایه، سطح برخوردار از دفاع ملی که در هشت سال دفاع مقدس به این سطح رسیدیم و سومین لایه، سطح بازدارندگی، رسیدن به یکسری از امکانات و توانایی ها که کشور ما به این سطح رسیده است

وی اضافه کرد: چهارمین لایه سطح برخوردار از جواب متقابل است که ما در خارج مرزها رسیدیم و پنجمین لایه برخوردار از قدرت پیش دستانه،  مانند زمانی که آمریکا خودش داعش را ایجاد کرد و بعد خودش داعش را نابود کرد. ایران در این زمان به بالاترین سطح قدرت رسید.

بهرامی یادآور شد: زمانی که ترامپ روی کار آمد در سه عرصه تحریم شدیم؛ عرصه اول: عرصه فشار اقتصادی که سپاه و کشور را تحریم کردند و حضرت آقا امسال را سال رونق تولید نامگذاری کرد که در نیمه دوم سال روند رشد اقتصادی ایران، کشور را به یکی از رشد های اقتصادی خاص برای کشورهای جهان تبدیل خواهد کرد. که با تغییر سیاست ها و رویکردها روند جنگ اقتصادی ما کنترل شد که فعالیت های قوه قضائیه که با عملیات روانی و بازدارنده توانست جلوی خیلی از فشارها را بگیرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: عرصه دوم فشار امنیتی بود که ترورها، بمب گذاری ها و... بود با توجه به آسیب هایی که دیدیم، ولی ظرفیت هایی برای انقلاب در مقابله با ناامنی های کشور ایجاد شد که توانستیم در فشار امنیتی نیز سربلند باشیم.

 بهرامی افزود: سومین عرصه، جنگ روانی و جنگ نرم است. که ما در این عرصه ضعیف هستیم. حضرت آقا در سوم خرداد ماه سال 97 فرمودند خرمشهرها در پیش است که می توان اینگونه تفسیر کرد که دشمن به دنبال ایجاد شکاف روانی و تصویرسازی نادرست از انقلاب و نظام است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آقا در بیانیه گام دوم یک جهت اصلی معرفی می کند که امیدآفرینی می باشد و متأسفانه درست تبیین نشده است. اگر امید از دست برود و رها شود با تصویرسازی غلط دشمن یک یأس و ناامیدی در جامعه ایجاد می شود. حضرت آقا بیانیه گام را مطرح کردند که تمام راهکارهای نفوذ دشمن را به وسیله این بیانیه ببندند. و جهاد اصلی در بیانیه گام دوم امید آفرینی در بحث پیشرفت ها و امکاناتی است که برای حل مشکلات کشور داریم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدن گفت: حضرت آقا در دیدار با دانشجویان چهار نکته اصلی بیانیه را این گونه بیان کردند:یکم عظمت و ریشه های انقلاب، دوم عظمت راه طی شده، سوم عظمت چشم اندازهای و چهارم عظمت ظرفیت ها و توانمندی های که برای ادامه راه باقی مانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha