پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
منتظری دادستان کل کشور

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به ابلاغیه ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر، گفت: استفاده از کارت بازرگانی باید به افرادی که واجد شرایط و صاحب اصلی کارت هستند، محدود شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور، در گفت‌وگو با شبکه خبر، با اشاره به ابلاغیه ممنوعیت واگذاری کارت بازرگانی به غیر، اظهار کرد: در اجرای تبصره ۴ بند ۳ آیین نامه اجرایی ماده ۱۰ قانون صادرات و واردات مبنی بر اینکه «کسی حق استفاده از کارت بازرگانی دیگران را ندارد»، به دادستان‌ها ابلاغ شده که نسبت به استفاده افراد از کارت‌های بازرگانی دیگران مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

وی افزود: بر این اساس اگر چنانچه فردی از کارت بازرگانی دیگران برای وارد کردن کالا استفاده کند به عنوان قاچاق تلقی خواهد شد و تحت تعقیب قرار خواهد گرفت.

دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه اشخاص کارت بازرگانی خودشان را به دیگران منتقل نکنند، گفت: متاسفانه شاهد هستیم استفاده از کارت دیگران یکی از علل و اسباب جرائمی است که شکل می‌گیرد، بنابراین استفاده از هرنوع کارت به دیگران اجازه داده نشود.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: با توجه به مبارزه با ورود کالای قاچاق، استفاده از کارت بازرگانی باید به افرادی که واجد شرایط و صاحب اصلی کارت هستند، محدود شود.

بنابر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در ابلاغیه‌ای به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر کشور، واگذاری کارت بازرگانی به غیر برای استفاده از مزایای آن را خلاف مقررات و ورود کالا از این طریق را قاچاق اعلام کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha