سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام بابایی

حوزه/ حجت الاسلام بابایی با بیان اینکه وقف قرآنی کم است، گفت: همچنین وقف در خصوص جهیزیه دختران و ترخیص بیماران مستضعف از بیمارستان‌ها نیز بسیار کم بوده که باید مدنظر قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محمدرضا بابایی، ظهر امروز در همایش یاوران وقف شهرستان فردوس اظهار داشت: قرآن و پیامبراکرم(ص) انسان‌ها را به کارهای خیر دعوت کرده و وقف نیز یکی از این کارهای خیر است.

وی ادامه داد: در کشورهای اروپایی و حتی آمریکا نیز بسیاری از مراکز درمانی، دانشگاهی و پژوهشی وقف هستند و این نشان می‌دهد که موضوع وقف جهانی است.

امام جمعه فردوس افزود: در روایات قرآنی نیز به وقف، خیرات و باقیات الصالحات اشاره شده و اگر باقیات الصالحاتی انجام دادیم خداوند جایگزین می‌کند. اگر کسی از نظر اعتقادی یقین داشته باشد خدا برای کارهای خیر جایگزین قرار می‌دهد بسیار آسان وقف و کار خیر انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: وقف از باقیات الصالحاتی بوده که بعد از مرگ نیز به انسان ملحق می‌شود و اگر کسی فرزند صالح به جای بگذارد تا خیرات انجام دهد اثرات آن برای والدین هم است.

امام جمعه فردوس خاطرنشان کرد: وقف در ساخت مسجد، حسینیه، عزاداری و اطعام زیاد وجود دارد، اما جاهای خالی زیادی نیز برای وقف وجود دارد که باید وقف متناسب با نیاز روز جامعه انجام شود.

بابایی با بیان اینکه وقف قرآنی کم است، اظهار کرد: همچنین وقف در خصوص جهیزیه دختران و ترخیص بیماران مستضعف از بیمارستان‌ها نیز بسیار کم بوده که باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: در فردوس نباید هیأت و مسجد اضافه کنیم، بلکه باید مسجدی بسازیم، چرا که بسیاری از مساجد خالی از جوانان است و آن‌ها برای حضور در مساجد تشویق و ترغیب کنیم و نیاز به وقف‌های جدید مانند وقف دانشگاه، تحصیل دانش آموزان مستضعف و ازدواج داریم.

امام جمعه فردوس گفت: به دلیل برخورد بدی که با وقف در زمان طاغوت شد بسیاری از آثار وقفی نابود شده است و امروز نیز به این دلیل مردم اعتماد ندارند؛ برخی از موقوفات در مساجد و حسینیه‌ها است که در اوقاف سند و پرونده ندارد بنابراین باید نسبت به اداره اوقاف اطمینان شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha