جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، شوکت امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و اوج خفت این رژیم را به همگان آشکار ساخت، تاکید کرد : تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» در سالروز یوم الله ۱۳ آبان طنین صدای مظلومان در بستر تاریخ است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، در خطبه های نمازجمعه تبریز، با طرح تذکر انتخاباتی به نامزد های احتمالی مجلس شورای اسلامی، گفت: ساده زیستی یکی از موضوعات مهمی است؛ افرادی که از طرف ملت در مجلس حضور می یابند، باید ساده زیست باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه اگر نماینده مجلس ساده زیست نباشد نمی تواند به فکر بیچاره ها باشد، افزود: داشتن اعتماد به نفس بالا برای دفاع از حقوق مردم از دیگر ویژگی های یک نماینده اصلح در مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های فرهنگی هفته گذشته، گفت: برگزاری نمایشگاه پرشور کتاب در تبریز که با استقبال کم نظیر همراه بود از برنامه های فرهنگی اثرگذار در هفته گذشته بود.

خطیب نماز جمعه تبریز با تاکید بر مانوس شدن با کتاب، اظهار کرد: در دنیای دیجیتال امروز هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، از این رو انس با کتاب آثار و برکات فروانی در جامعه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به دهه وقف نیز اشاره کرد و ادامه داد: کاهش فقر، اشتغال زایی، رشد تولید ملی و افزایش درآمد سرانه از آثار و برکات وقف در جامعه به حساب می آید.

امام جمعه تبریز افزود: بهداشت و درمان، گسترش علوم و فنون، توسعه کتابخانه ها و امور دانش بنیان از حوزه هایی است که می توان با وقف، در این عرصه ها اقدامات موثر و ماندگاری انجام داد.

وی، چهلمین سالگرد شهادت آیت الله قاضی طباطبایی را مورد اشاره قرار داد و گفت: آیت الله قاضی طلایه دار شهدای محراب بود و مردم تبریز اعلامیه ها و حرکت های انقلابی ایشان در مسجد شعبان و مسجد مقبره را فراموش نخواهند کرد.

سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی رئیس قوه قضائیه به استان موضوع دیگر خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز بود و حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در این رابطه، گفت: با فعالیت های فساد ستیزانه رئیس قوه قضائیه، مردم به آینده کشور امیدوار شده اند.

 وی به ۱۳ آبان، روز ملی استکبار هم اشاره کرد و با بیان اینکه این روز بزرگ در تاریخ معاصر کشور ما بستر حوادث مختلف بوده و در شکل گیری انقلاب اسلامی نقش سرنوشت ساز ایفا کرده است، ادامه داد: تبعید حضرت امام خمینی (ره) شهادت جمع زیادی از دانش آموزان و دانشجویان و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهمترین رویدادهای این روز تاریخی سرنوشت ساز بود.

 خطیب نماز جمعه تبریز با بیان اینکه روز ۱۳ آبان، شوکت امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و اوج خفت این رژیم را به همگان آشکار ساخت، تاکید کرد : تکرار شعار «مرگ بر آمریکا» در سالروز یوم الله ۱۳ آبان طنین صدای مظلومان در بستر تاریخ است.

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، حضور و سخنرانی فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه افسری پدافند هوایی ارتش را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: حضرت آیت الله  خامنه ای عزیز در جمع افسران، دانش آموختگان و فرماندهان ارتش با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور های عراق و لبنان فرمودند: آمریکا و سرویس های اطلاعاتی غربی با پشتیبانی پول برخی کشور مرتجع منطقه می خواهند امنیت را در همسایگان ایران از بین ببرند که بزرگترین لطمه از ناحیه دشمنان است.

امام جمعه تبریز افزود : فرمانده معظم کل قوا تاکید فرمودند: باید نیروهای مسلح با حفظ هوشیاری، بصیرت و نداشتن خوش بینی ساده لوحانه به دشمنان، همه تحرکات آنها را رصد کنند و نباید دشمن را حقیر و ناتوان بدانند و در برابر پیروزی ها مغرور نشوند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: در برابر توطئه های اخیر دشمنان در لبنان و عراق مردم ایران اسلامی همچنان که در گذشته در برابر تحرکات ایستاده اند در مقابل فتنه گری و توطئه های جدید استکبار آمادگی ایستادگی دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha