جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کلاس اخلاق مدرسه علمیه قروه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسب روزی حلال در این عصر کمتر از جهاد نیست و باید سعی کنیم که در کسب رزق پاک، نهایت دقت و وسواس را داشته باشیم و خدایی ناکرده مالی که شبه در آن باشد را استفاده ننماییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان شب گذشته در درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه با اشاره به اینکه روزی هر کسی را خداوند متعال تعیین فرموده است، اظهار داشت: اساس آفرینش و عدالت خداوند این است که به هر کسی به اندازه تقوا و ظرفیتش ببخشد، به برخی روزی فراوان می دهد و آنها را مایه امتحان قرار می دهد و به دیگران بالعکس.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: کسب روزی حلال در این عصر کمتر از جهاد نیست و باید سعی کنیم که در کسب رزق پاک نهایت دقت و وسواس را داشته باشیم و خدایی ناکرده مالی که شبه در آن باشد را استفاده ننماییم.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه خداوند متعال درباره روزی حلال در قرآن کریم بسیار سخن گفته است، تاکید کرد: خداوند متعال در سوره طلاق آیه 2 و3 درباره کسب روزی حلال آورده است: « وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا* وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ ۚ وَ مَن یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا/ و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است!».

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: تلاش ما باید این باشد که نخست در کسب روزی حلال که در این زمانه کمتر از جهاد نیست بسیار دقت کنیم و همواره اصول دینی و شرعی را معیار کار خود قرار دهیم و دوم اینکه بدانیم که هر آنچه که خداوند به ما عطا فرموده است براساس مقدرات می باشد و حکمتی بزرگ در آن نهفته می باشد.

در ادامه این جلسه، مراسم مداحی توسط کربلایی شیخ مجید جعفری از مداحان اهل بیت علیهم السلام انجام گرفت.

همچنین طبق روال دیگر کلاس های درس اخلاق که در این مدرسه علمیه برگزار می گردد، در این جلسه نیز کتاب «طرح کلی اندیشه های اسلامی در نگاه قرآن» نوشته مقام معظم رهبری به طلاب و روحانیون مدرسه علمیه امام صادق (ع) قروه معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha