پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سجاد کاوه

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) سنندج با اشاره به اینکه راهپیمایی امسال ملت ایران در ۱۳ آبان ماه نسبت به ادوار گذشته اهمیت بیشتری دارد ، گفت: حضور یکپارچه ملت ایران در این روز بزرگ و جشن ملی می تواند پاسخی کوبنده به توطئه گران بین المللی و منطقه ای باشد. پس وعده همه ما در راهپیمایی سیزدهم آبانماه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سجاد کاوه صبح امروز در جمع طلاب بسیجی مدرسه سفیران خاتم الانبیاء (ص) شهر سنندج اظهار داشت: انقلاب اسلامی محصول و نتیجه مجاهدت های علما و روحانیون دین است که در نهایت به دستان مبارک امام راحل بنیان های این انقلاب الهی و مردمی گذاشته شد.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خانم الانبیاء (ص) سنندج با اشاره به اینکه ریشه انقلاب اسلامی ریشه ای معنوی و الهی است، گفت: اولین و مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی بالعکس سایر انقلابها، بعد معنوی آن می باشد.

استاد حوزه علمیه استان کردستان  تاکید کرد: هدف اصلی و غایی انقلاب امام راحل در برابر رژیم ستم شاهی نه مقام و تخت و تاج بود نه قدرت، بلکه هدف امام از این قیام زنده کردن دوباره اسلام و دستورات دین مبین اسلام در آن زمان بود. زمانی که به تدریج ارزشهای دینی و معنوی در حال رنگ باختن بود.

حجت الاسلام کاوه در ادامه سخنان خود گفت: انقلاب بعد از ریخته شدن خون هزاران جوان بیگناه توسط عمال شاه مخلوع پیروز گردید، البته این پیروزی آغاز دشمنی های جدید در داخل و خارج کشور بود.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خانم الانبیاء (ص) سنندج افزود: از همان روزهای نخستین پیروزی انقلاب صداهای مخالف بلند شد و هر حزب و مسلکی ادعای مالکیت بر کشور می نمود و کسانی که تا دیروز نامی از آنان نبود، به یکباره خود را صاحب اصلی این انقلاب معرفی کردند.

وی تاکید کرد: تشدید تنش های سیاسی در ماه های نخستین پیروزی انقلاب اسلامی وارد مرحله خطرناک تری شد تا جایی که برخی از احزاب و گروه های سیاسی که با مبانی سیاسی و اعتقادی امام خمینی (ره) روحانیت و مردم سرناسازگاری داشتند، مخالفت های خود را به دشمنی تبدیل کردند و برای ساقط کردن انقلاب نوپای ملت ایران دست به سلاح شدند و جنگ های خیابانی آغاز گردید.

حجت الاسلام کاوه در ادامه بیان کرد: بعد از سرکوب اغتشاشگران توسط کمیته های مردمی، این احزاب نه تنها از جبهه عقیدتی خود عقب ننشستند، بلکه دامنه فعالیت های سیاسی خود را گسترش دادند و در نهایت از میان این گروه های مخالف و معاند نظام، سازمان مجاهدین خلق (سازمان منافقین) عملا و علنا اعلام قیام مسلحانه داد و درگیری ها از یک یا دو شهر به سراسر کشور کشیده شد و ناامنی بسیاری از استانهای کشور به ویژه استانهای مرزی همانند کردستان، ترکمن صحرا، سیستان و... را در برگرفت و از سویی دیگر گروهک های وابسته به جریان ها و ایسم های غبی و خارجی فرصت را برای حضور خود مغتنم شمردند و مرزهای کشور را به معنای واقعی ناامن کردند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خانم الانبیاء (ص) سنندج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از سوی دیگر زمزمه های توطئه و کودتا در داخل کشور از سوی برخی افسران به گوش می رسید که کودتای نافرجام پایگاه شکاری «نوژه» همدان یکی از این توطئه های ناکام دشمنان انقلاب اسلامی بود که خوشبختانه در آخرین لحظه این نقشه لو رفت.

وی با اشاره به اینکه همچنان انقلاب در روزهای اول با فراز و نشیب های فراوانی روبرو بود، گفت: در حالی که انقلاب نوپا در حال پا گرفتن بود، سفارتخانه آمریکا علنا به پایگاه جاسوسی برای براندازان تبدیل شده بود و این امر باعث می شد که مسیر رو به رشد انقلاب تضعیف شود.

حجت الاسلام کاوه تصریح کرد: دشمن شناسی و بصیرت سیاسی دانشجویان پیرو خط امام راحل به خوبی وضعیت فعلی را درک کردند و با تسخیر سفارتخانه جاسوسی آمریکا عملا دستان توطئه گران داخلی را کوتاه کردند.

معاون تهذیب مدرسه سفیران خانم الانبیاء (ص) سنندج ادامه داد: در ساختمان سفارتخانه آمریکا بسیاری از امکانات جاسوسی، شنود، استراق سمع و اسناد مکتوب کشف گردید که وجود آنها در هیچ سفارتخانه ای در دنیا محلی از اعراب نداشت، پس این اسناد و وسایل جاسوسی خبر از توطئه ای بزرگ علیه انقلاب اسلامی می داد.

این استاد حوزوی ادامه داد: پس از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و به اسارات گرفته شدن مزدوران آمریکایی بسیاری از توطئه ها برملا گشت و از همین روست که ۱۳ آبانماه ۵۸ در تاریخ ایران اسلامی به عنوان انقلاب دوم نام برده می شود.

حجت الاسلام کاوه در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه راهپیمایی امسال ملت ایران در ۱۳ آبان ماه نسبت به ادوار گذشته بسیار حساس تر شده است، گفت: حضور یکپارچه ملت ایران در این روز بزرگ و جشن ملی می تواند پاسخی کوبنده به توطئه گران بین المللی و منطقه ای باشد. پس وعده همه ما در راهپیمایی سیزدهم آبانماه.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha