سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتاب الفائق فی الاصول - کراپ‌شده

حوزه/ ثبت نام طلاب پایه نهم و دهم و درس خارج در درس جدید «الفائق فی الاصول» با امتیازات ویژه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دفتر فقه معاصر متشکل از اساتید با تجربه و شناخته شده دروس خارج؛ آیات و حجج اسلام والمسلمین  شب زنده دار، شهیدی، شوپایی، عندلیب، قائنی و سید محمد علی مدرسی یزدی می باشد که تحت اشراف مدیریت حوزه های علمیه از سال ۱۳۹۵ یکی از برنامه های خود را تالیف کتب جدید فقهی و اصولی برای تدریس در دروس سطح و خارج قرار داد.

بر اساس این گزارش:  اولین اثر پرمایه و حاصل صدها ساعت تلاش علمی آن اساتید و سایر محققین با نام «الفائق فی الاصول» به زیور طبع آراسته و از ابتدای سال تحصیلی ۹۸ ـ ۹۷ جز دروس رسمی حوزه گردیده است.

ثبت نام طلاب پایه نهم و دهم و درس خارج در درس جدید «الفائق فی الاصول» در سال جدید تحصیلی با امتیازات ویژه آغاز شد.

  ویژگی های کتاب الفائق فی الاصول:

بررسی موضوعات اصولی مورد نیاز در مباحث اجتهادی فقه معاصر که در کتب دراسی رایج به صورت جدی مورد بررسی قرار نگرفته اند؛ روش تعلیمی اجتهادی در آموزش و بررسی نظریات اصولی مطابق بر سنن اصیل حوزوی و در راستای تحول اجتهادی؛ بررسی نظریات علمی و نوآوری های اصولی فقهای شیعه و معرفی تراث ایشان؛ ادبیات روان و فصیح و باذکر مثال های عینی فقهی در موضوعات کاربردی

موضوعات اصلی کتاب الفائق فی الاصول:

این اثر در ۱۱ موضوع مهم اصولی و مورد نیاز و کاربردی در مباحث فقه معاصر تالیف گشته است که عبارتنداز: سیره عقلای قدیم و مستحدث؛  سیره متشرعه قدیم و مستحدث؛ قاعده لو کان لبان؛ تمسک به اطلاقات در موضوعات مستحدثه؛ الغاء خصوصیت، تنقیح مناط، اولویت؛ مناسبت حکم و موضوع، مذاق شرع، مقاصد شریعت، قیاس.

شرایط طلاب و اساتید کتاب الفائق فی الاصول:

کلیه طلابی که پایه ۸ خود را به پایان رسانده یا درس خارج شرکت می کنند می توانند در این درس شرکت نموده و از امتیازات آن بهره مند گردند؛  تنها آن دسته دروس از الفائق از امتیازات زیر بهره مند می گردند که استاد مربوطه در سامانه اساتید آموزش مجاز به تدریس درس کفایه یا درس خارج فقه و اصول باشد.

امتیازات درس الفائق فی الاصول (طلاب + اساتید) :

طلاب پایه ۹ و ۱۰ که در درس الفائق شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند به اختیار خود می توانند از امتحان شفاهی پایه ۱۰ کفایه معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن امتحان شفاهی منظور می گردد.

طلاب درس خارج که در درس الفائق شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند به اختیار خود می توانند از یک مصاحبه درس خارج اصول معاف گشته و نمره الفائق ایشان (معدل نمره دو امتحان الفائق) برای آن مصاحبه منظور می گردد.

شرکت کامل در درس الفائق (یک سال تحصیلی) معادل یکسال شرکت در درس خارج اصول می باشد.

طلاب پایه ۹ و ۱۰ و درس خارج که در درس الفائق شرکت کرده و در دو امتحان کتبی آن قبول شوند از امتیاز ویژه در شهرک مهدیه و سایر خدمات ارائه شده در مدیریت امور طلاب حوزه های علمیه برخوردار می گردند.

کلیه طلابی که در درس الفائق شرکت کرده اند از تمام مزایای طلاب طرح هدایت علمی تربیتی برخوردار می گردند.

 اساتید الفائق تمام مزایای اساتید کفایه من جمله سنوات تدریسی و حق الزحمه و ... را دارا می باشند.  

نحوه ثبت نام در درس الفائق فی الاصول (اساتید + طلاب) :

اساتید  برای ثبت تدریس الفائق از لینک زیر وارد پیشخوان نجاح شوند و سپس از قسمت ثبت درس الفائق (اساتید) اقدام نمایند.

http://dashboard.ismc.ir

طلاب جهت ثبت نام در دروس الفائق از لینک زیر وارد پیشخوان نجاح شوند و سپس از قسمت ثبت نام درس الفائق (طلاب) اقدام نمایند.

http://dashboard.ismc.ir

خاطرنشان می شود:  نسخه جدید کتاب الفائق فی الاصول پس اعمال نظر مدرسین این درس و اضافه مطالب جدید در چند روز آینده به زیور طبع آراسته و در دسترس همه عزیزان قرار خواهد گرفت.

در صورت بروز هر نوع مشکل در ثبت درس اساتید یا طلاب به روش های زیر اقدام فرمایید:

پیامک: ۰۹۳۵۹۶۴۶۲۱۷

ارسال پیام در پیام رسان ایتا به آیدی مدیر دفتر فقه معاصر: rfiqhci@

پیگیری مطالب از کانال دفتر فقه معاصر در ایتا به آدرس زیر:

https://eitaa.com/fiqhci

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سلام US ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    لینکهای خبر همیشه خاموشه!!
  • محمد صادق IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
    0 0
    خیلی عالی. تشکر می کنم از آموزش و مدیر حوزه که راه را برای کار علمی دقیق در بحث جدید باز کردند. الصبر مفتاح الفرج..