سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
داعش

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان گفت: بسیاری از کشورهای استکباری برای تامین منابع مالی و اقتصادی خود اقدام به ایجاد تنش در بین کشورهای مسلمان و جنگ های نیابتی می کنند که تولد داعش توسط آمریکا نمونه ای عینی و علنی برای برای حفظ منافع می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباس عربیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: یکی از نیازهای اصلی حوزه های علمیه، علما، طلاب و روحانیون شناخت بهتر و کاملتر جریان های استکباری در سطح جهان است.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: اگر به دنبال راه حلی کارآمد برای مقابله با شیوع افکار افراطی در جامعه به ویژه در جهان اسلام هستیم باید بهتر و کامل تر ماهیت جریانات فکری و عقیدتی گروه ها و جریانهای افراطی را تشخیص دهیم.

استاد حوزه علمیه استان کردستان با اشاره به برگزاری همایش «نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی تکفیری و راهکارهای مقابله با آن» در سنندج، اظهار داشت: بی شک برگزاری این همایش می تواند خروجی های بسیاری برای ما داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان یکی از مزایای برگزاری این همایش را مشخص کردن جایگاه نقش کشورهای صاحب منافع در منطقه عنوان کرد و گفت: بسیاری از کشورهای استکباری برای تامین منابع مالی و اقتصادی خود اقدام به ایجاد تنش در بین کشورهای مسلمان و جنگ های نیابتی می کنند که تولد داعش توسط آمریکا نمونه ای عینی و علنی برای برای حفظ منافع می باشد.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: همچنین در این همایش بسیاری از چهره علمی و دینی جهان اسلام اعم از اهل سنت و اهل تشیع گرد هم می آیند و برای برون رفت جامعه اسلامی از این وضعیت به دنبال راهکار جدید و کاربردی خواهند گشت.

این استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود تاکید کرد: یکی دیگر از مزایای برگزاری این همایش سراسری که فردا در سنندج برگزاری می شود، شناسایی و پیدا کردن راههایی برای مبارزه با این جریانات منحط فکری در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین عربیان ادامه داد: بی شک تبادل افکار علمای دینی در این همایش می تواند به نتیجه ای درست و علمی برای جلوگیری از شیوع افراطی گری در جهان اسلام ختم شود، لذا تدوام این گونه همایش ها نباید تنها به کردستان یا دیگر استانهای ایران ختم شود، بلکه نمونه آن در دیگر کشورهای مسلمان جهان نیز باید برگزار شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان در پایایان سخنان خود تاکید کرد: امیدواریم که در این همایش که نیاز مبرم جهان اسلام است به نتیجه و راهکارهای اصلی مبارزه با جریان های تکفیری و افراطی در منطقه و جهان دست پیدا کنیم و بتوانیم که آرامش دوباره را به جهان اسلام بازگردانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha