شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
از نقاشی دیواری اسلامی در ولینگتون رونمایی شد

حوزه/ یک نقاشی دیواری با نام «امیدبافی» که توسط هنرمندان محلی نیوزیلندی برای یادبود جانباختگان حمله تروریستی مساجد کرایست چرچ کشیده شده، در شهر ولینگتون رونمایی شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از scoop، مسلمانان ولینگتون، پایتخت نیوزیلند، از نقاشی دیواری جدید جامعه اسلامی رونمایی کردند.

  طاهر نویز رئیس انجمن بانیان مسجد کیلبرینی در ولینگتون، در مراسم رونمایی از این نقاشی دیواری که کار مشترک ۴۰ نفر در ۶ ماه گذشته بوده گفت: فرد تروریست می خواست میان ما نفرت و تفرقه بیندازد، اما در عوض اتفاق فوق العاده ای رخ داد و اعمال سخاوتمندانه یکی پس از دیگری به التیام دردها کمک کرده است. یکی از این اقدامات کشیدن این نقاشی دیواری تحت عنوان «امیدبافی» بود. که نشانگر یک دیگر از یک جامعه متحدتر، پذیرفته شده تر و متنوع تر است.

 وی افزود: در این مکان شلوغ در مرکز شهر ، بسیاری از رهگذران هر روز فرصتی برای مکث ، خواندن و تأمل در هنگام مشاهده نقاشی دیواری به دست خواهند آورد و به قربانیان حمله تروریستی کرایست چرچ می اندیشند.

گفتنی است این نقاشی دیواری توسط روت رابرتسون تیلور یک هنرمند محلی کشیده شده است که دیدگاه ها و عناصر اصلی آن از سوی جامعه اسلامی تامین شده اند.

روت در مورد این پروژه گفت که این یک فرصت عالی برای او و جامعه مسلمان بود تا بتوانند روابط بین آنها ، جامعه وسیعتر نیوزیلند و سایر گروه های خارجی را بهتر سازند و یک جامعه منسجم تر ایجاد کنند تا اتفاقات وحشتناک مشابه کمتر رخ دهند.

محمود شاگوری ، سازنده مبلمان محلی برای نقوش ۵۱ گل با این هنرمند همکاری کرد که هر گل نشان دهنده یکی از ۵۱ جان باخته فاجعه تروریستی مسجد هستند.

گلها از سراسر دنیا سرچشمه می گیرند ، یادآور اینکه اسلام متنوع و جهانی است.

 نابل آدام که به نقاشی با نقاشی دیواری کمک کرده است می گوید: این شیوه ای مناسب برای برگرداندن ما به تمامی آن احساسات مثبت است و اهدافی که از پیش داشتیم.

 لازم به ذکر است در حمله تروریستی به دو مسجد کرایست چرچ در ۱۵ مارس، ۵۱ نمازگزار مسلمان در نماز جمعه جان باختند و بیش از ۴۰ نفر مجروح شدند. فرد مهاجم یک نژادپرست سفیدپوست استرالیایی تبار بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha