پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه سادات صادقی

حوزه/ قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به فرازهایی از زیارت جامعه کبیره، گفت: حق را مستقیم از اهل بیت (علیهم السلام) بگیریم و زیر پرچم کسی سینه بزنیم که اهل حق و حقیقت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم معصومه سادات صادقی، قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران، امروز در جلسه درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهراء(علیهاالسلام)، با اشاره به فراز «و اختارکم لسره» در زیارت جامعه کبیره، اظهار داشت: سرّ و غیب مشترکاتی دارند اما نکته مهم این است که سرّ یک وادی ویژه دارد و غیر از بحث غیب است.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران افزود: غیب به اموری گفته می شود که خود به خود مخفی و ناپیداست و اصراری بر مخفی نگه داشتن آن نیست اما سرّ، رازی است که اصرار بر مخفی نگه داشتن آن هست.

صادقی با بیان این که توقف در لایه آشکار پدیده ها عامل غفلت ما از عالم سرّ است، ابراز داشت: وقتی به آیات و روایات نگاه می کنیم، سرّ یک ماهیت نورانی دارد و لایه سر وجودی ما که این ماهیت در آن هست به دست امام معصوم حیّ  است که در آن زمان وجود دارند.

وی ادامه داد: اگر این لایه سر وجودی را به دست امام زمان بدهیم، امام این لایه وجودی را می شناسند و به خوبی انسان را بالا می کشند و نمی گذارند در گودال سقوط کنند.

قائم مقام مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با بیان این سوال که چگونه لایه سر وجودی را به دست امام معصوم بدهیم، اظهار داشت: با تمسک به ثقلین است که می توانیم این طناب سرّ وجودی را به دست امام معصوم بدهیم. ما باید خودمان را در معرض قرآن و عترت قرار دهیم؛ اگر این اتفاق افتاد و به ثقلین عمل کردیم لایه سرّ وجودی ما در دست امام معصوم است. 

مدیر مدرسه علمیه الزهراء(علیهاالسلام) تهران با بیان فراز «واجتباکم بقدره» گفت: در این فراز نکته ظریف و دقیقی وجود دارد که ما می گوئیم مقام شما ائمه اینقدر شامخ و والاست که فقط خداوند می تواند شما را برگزیند.

وی ادامه داد: اجتبا به معنی جمع کردن همراه با گزینش برای یک امر والا و عالی است. لذا خداوند ائمه را براساس ویژگی هایی که در خود جمع کرده اند و داشتند برای مقام والای هدایت برگزید و امر هدایت انسان ها را به آنها سپرد.

صادقی افزود: این جمله ناب دو معنی دارد؛ یکی اینکه شما را مستقیما و بلاواسطه هدایت کرد زیرا بین شما و او واسطه ای نیست. دیگر آنکه شما را قوی گردانید که از طرف او به نمایندگی او، هادی و راهنمای تکوینی و تکلیفی دیگر موجودات باشید.

استاد حوزه خواهران با بیان حدیثی از امام حسن عسگری(علیه السلام)، گفت: در نامه ای که یکی از افراد از حضرت می پرسد که بین شیعیان شما دسته بندی شده مگر می شود که همه دم از یک امام و یک راه بزنند ولی بینشان اختلاف باشد؟ حضرت می فرمایند: یک گروه به حبل الحق مستمسک هستند و مستقیم به خانه ما آمده و مطالب را از خود ما گرفته اند. یک گروه هم حق را از اهلش نگرفته اند که مانند تخته چوب روی موج دریا هستند که در آرامش و ساکن بودن، تابع موج دریا هستند. یک طبقه هم هستند که مخالف همه چیز  هستند اینها را رها کن چه آن کس که به می زند و چه آن کس که به راست می زند چون اینها هیچ کدامشان اهل حق نیستند.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: حق را مستقیم از اهل بیت (علیهم السلام) بگیریم و زیر پرچم کسی سینه بزنیم که اهل حق و حقیقت باشد.

خبرنگار: فاطمه فرح زادی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha