سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان گفت: بیشترین موضوعی که آیت الله گنبدی به طلاب و مردم تاکید می کردند و آن را بالاترین عبادت برای مردم می دانستند حفظ نظام و ولایت فقیه بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله حاج شیخ جلال الدین لطیفی گنبدی که در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) برگزار شد، گفت: آیت الله آخوند همدانی که این مدرسه مزین به نام او است و افتخاری برای استان همدان است، از شاگردان علی عمادالدین لطیفی گنبدی، پدر آیت الله گنبدی بوده که بارها نیز نقل شده است که به شاگردی چنین شخصی افتخار می کرده است.

وی با اشاره به اینکه آیت الله گنبدی از همان شروع تحصیل نیز مجاهدت زیادی در کسب علم داشت اظهار کرد: ایشان از شاگردان علامه طباطبایی، صاحب المیزان بود و حتی زمانی به درس علامه طباطبایی می‌رفتند که هنوز ایشان مشهور نشده بودند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان افزود: ساده‌زیستی آیت الله گنبدی یکی از ویژگی های بارز این استاد اخلاق بود که همه افرادی که با ایشان در ارتباط بودند به آن تاکید داشتند.

وی به جایگاه علمی این استاد حوزه اشاره کرد و گفت: آیت الله گنبدی در دوران تحصیل خود از محضر بزرگانی همچون امام راحل، علامه طباطبایی، آیت الله بروجردی، آیت الله خویی و امام موسی صدر بهره برده است.

 استاد حوزه تصریح کرد: آیت الله گنبدی حدودا در سن پنجاه سالگی بودند که به ملایر آمدند و آن زمان منزل ساده ای را برای ایشان آماده کردند و تا آخر عمر نیز در همان منزل ساده زندگی کردند و حتی اجازه ندادند که درب و پنجره آن خانه نیز تعمیر شود.

وی مردم داری و رعایت تقوا را از موضوعاتی عنوان کرد که آیت الله گنبدی در آن زبان زد بود و ابراز داشت: ایشان هر هفته از منزل تا محل اقامه نماز جمعه را پیاده می رفتند و در نمار شرکت می کردند در بین مردم بدون خودنمایی به نماز مشغول می شدند.

حجت الاسلام فاضلیان در پایان با ذکر خاطره ای از آیت الله گنبدی تاکید کرد: بیشتری موضوعی که آیت الله گنبدی به طلاب و مردم تاکید می کردند و آن را بالاترین عبادت برای مردم می دانستند حفظ نظام و ولایت فقیه بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha