شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کنفرانس نظریه‌پردازی قرآن در حوزه علوم انسانی

حوزه/ مصطفی برهانی از اولین کنفرانس نظریه پردازی قرآن در حوزه علوم انسانی با شعار «قرآن، پیشران تحول و پیشرفت» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مصطفی برهانی، عضو هیأت علمی پژوهشکده اعجاز قرآن در دانشگاه شهید بهشتی از برپایی همایشی قرآنی خبر داد و گفت: اولین کنفرانس بین المللی و دومین کنفرانس ملی نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی و علوم طبیعی با شعار «قرآن؛ پیشران تحول و پیشرفت» برگزار می شود.

وی با اشاره به اهداف این کنفرانس گفت: در این همایش جایگاه محوری قرآن در حوزه علوم انسانی-اسلامی و علوم طبیعی تبیین می شود و ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و استخراج آموزه های رهگشای آن در عرصه علوم طبیعی و علوم انسانی و زمینه‌­سازی برای به اشتراک گذاری تجارب و نتایج تحقیقات اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی درباره تمام جنبه­ های علوم طبیعی و انسانی قرآن به همراه شناسایی راهبردهای آموزه های قرآنی در عرصه علوم طبیعی و انسانی را می‌توان از اهداف این کنفرانس برشمرد.

برهانی درباره محور های این همایش در حوزه علوم انسانی گفت: دیدگاه های نظریه پردازی قرآن، مولفه های نظریه پردازی قرآنی، روش های نظریه پردازی علمی قرآن و آسیب های نظریه پردازی علمی قرآن از محورهای این همایش است. همچنین موضوعات اقتصاد، تعلیم و تربیت، روانشناسی، جامعه‌­شناسی، حقوق، مدیریت، کلام، فلسفه، علوم سیاسی، علوم اسلامی و تاریخ نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اما در زمینه علوم طبیعی نیز نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه فیزیک، نظریه پردازی های علمی قرآن درحوزه زیست­‌شناسی، نظریه پردازی های علمی قرآن درحوزه زمین­‌شناسی و نظریه پردازی های علمی قرآن درحوزه کیهان شناسی(نجوم) از محورهای این همایش در علوم طبیعی خواهد بود.

دبیر بخش بین المللی همایش نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه علوم انسانی  با اشاره به زمان ارسال مقالات اظهار داشت: این همایش ۲۷ و ۲۸ آذرماه در دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار خواهد شد و صاحب نظران  تا ۳۰ آبان ماه برای  ارسال مقالات فرصت دارند. همچنین اعلام تاریخ داوری مقالات ۱۵ آذر ماه خواهد بود.

برهانی تصریح کرد:  پیش نشست ها به همراه افتتاحیه و اختتامیه در تهران، ارائه مقالات و اعطای گواهینامه همراه با چاپ مقالات برتر در مجلات علمی ترویجی نیز از برنامه های کنفرانس خواهد بود.

وی افزود: روش های نظریه پردازی علمی قرآن  علوم انسانی و قرآن، نظریه پردازی های علمی قرآن در حوزه زیست، نظریه پردازی های قرآن در حوزه آب و دریا از نشست های تخصصی است که در حاشیه این همایش برگزار می شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس: http://www.iquransa.com/fa/ مراجعه کرده و یا مقالات خود را به پست الکترونیک info@iquransa.com ارسال نمایند.

۳۱۳/۶۰

منبع: مفتاح

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha