جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت حضرت ولیعصر (عج) گفت: گرچه تهذیب نفس برای همه جوانان زیبنده و زینت بخش است، ولی برای طلاب و جوانان منتظر ظهور یک ضرورت محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حمید بهرام پور، شب سه شنبه در جمع طلاب  مدرسه هدایت بیجار ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت و تبریک به امامت رسیدن امام زمان (عج)، وظایف طلاب و جوانان را در عصر انتظار بر شمرد و اظهار داشت: وظایف جوانان در عصر انتظار یکی از بحث های مفید و لازم برای جوانان پیرو مکتب اهل بیت (ع)، از جمله طلاب حوزه های علمیه است تا از این طریق درک صحیح و درستی از شیعه بودن خویش و مهیا شدن برای ظهور حضرت حجت(عج) پیدا نمایند.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار افزود: از امام صادق (ع) روایت کرده اند که آن حضرت این دعا را تعلیم زراره فرمودند که در زمان غیبت و امتحان شیعه ها بخوانند:« اَللّهُمَّ عَرِّفْنی نَفْسَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی نَفْسَکَ لَمْ اَعْرِف نَبِیَّکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفْنی رَسُولَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی رَسُولَکَ لَمْ اَعْرِفْ حُجَّتَکَ، اَللّهُمَّ عَرِّفْنی حُجَّتَکَ فَاِنَّکَ اِنْ لَمْ تُعَرِّفْنی حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ دینی/ خدایا خود را به من بشناسان، زیرا اگر خود را به من نشناسانی فرستاده ات را نشناخته ام، خدایا فرستاده ات را به من بشناسان، زیرا اگر فرستاده ات را به من نشناسانی حجّتت را نشناخته ام، خدایا حجّتت را به من بشناسان، زیرا اگر حجّتت را به من نشناسانی، از دین خود گمراه می شوم.

این استاد حوزه ادامه داد: توجه اسلام و پیشوایان دینی به جوانان و اهمیت دادن به آنان کاملا مشهود بوده و جالب توجه است که اغلب تشکیل دهندگان نهضت بزرگ حضرت حجت (عج) را جوانان تشکیل می دهند.

معاون آموزش مدرسه علمیه سفیران هدایت بیجار افزود: مسئولیت ها و وظایف جوانان و به ویژه طلاب در عصر انتظار بسیار حائز اهمیت می باشد که از جمله این وظایف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) فراگیری علم و دانش و مجهز شدن به دانسته ها و آگاهی های روز.

۲) تلاش و کوشش و فعالیت علمی و فرهنگی.

۳) تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی.

۴) اجتناب از گناه و معصیت.

۵) تدین و تعهد.

۶) خوش خُلقی.

۷) آگاهی و بصیرت دینی.

معاون آموزش حوزه علمیه سفیران هدایت بیجار در پایان سخنان خود گفت: دینداری غیر از بصیرت دینی است. چه بسا انسان هایی دین دارند، ولی بصیرت دینی ندارند. این گونه دینداران در عصر امام علی(ع) و فرزندانش امام حسن مجتبی(ع) و امام حسین شهید (ع) دردسر های زیادی برای آن بزرگواران به وجود آوردند. رسول گرامی اسلام(ص) هنگامی که صدای قرائت زیبای یکی از همین دینداران بی بصیرت را شنید به اطرافیانش فرمود: «رُبّ تال القرآن والقرآن یلعنه/ ای بسا قرآن خوانی که قرآن لعنتش می کند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha