چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
 حرکت تاریخی زنان مسلمان در انتخابات شورای شهری آمریکا

 حوزه/ درحالی که به تازگی انتخابات شهرداری در ایالات متحده برگزار شده، دو زن جوان مسلمان موفق شدند کرسی شورای شهر را به دست آوردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از bangordailynews، صفیه خالد با شکست دادن رقیب انتخاباتی خود در حزب دموکرات، نخستین زن مسلمان سومالیایی – آمریکایی تبار می باشد که کرسی شورای شهری لویستون سیتی در ایالت مین آمریکا را به دست می آورد.

براساس نتایج غیر رسمی، خالد 23 ساله با 69.9 درصد آرا پیروز انتخابات شده است. او همچنین جوان ترین فردی است که در این شورا وارد می شود.

خالد در سخنانی گفت: پیروزی من در انتخابات ثابت می کند که سازمان دهندگان اجتماعی قادر هستند غول های اینترنتی و زورگویان مجازی را شکست دهند.

خالد در سال 2017 ، هنگامی که 20 سال داشت و دانشجوی ارشد روانشناسی در دانشگاه ماین جنوبی بود برای انتخابات کمیته مدرسه شرکت کرد اما موفق نشد.

 نادیا محمد که کرسی شورای شهر لوئیس پارک در ایالت مینه سوتا را به دست آورده زن مسلمان دیگری است که به تازگی در آمریکا تاریخ ساز شده است.

نادیا نیز 23 سال داد و این سیاستمدار جوان مسلمان هم زمانی که دختر جوانی بوده از جنگ سومالی گریخته است.

نادیا در فیلم تبلیغاتی خود گفت: من در انتخابات شرکت می کنم زیرا بر این باور هستم که می توانم در خدمات رسانی به تمامی مردم شهر کمک رسانی کنم.

نادیا با 63٪ آراء نفر اول در این رقابت های انتخاباتی شد ، در حالی که جوزف اسرائیل 36٪ آرا را به دست آورد. او جایگزین تام میلر می شود ، که برای انتخاب مجدد شرکت نکرده بود.

نادیا محمد گفت: من واقعاً می خواهم اطمینان حاصل کنم که صدای همه شنیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha