جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: التزام عملی به راهبرد خدمت در انتظار مستلزم گسترش افق دید مسئولان، کارگزاران، نخبگان و به‌تبع آن‌ها آحاد افراد جامعه و پرهیز از افتادن در دام تمدن غرب، غفلت از عهد معهود با امام عصر (عج) است.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، به تبیین شاخصه‌ها و بایسته‌های منتظر واقعی در عصر غیبت پرداخت.

وی با اشاره به اهمیت خدمت در دوران انتظار، غفلت از راهبرد خدمت در انتظار را خطری بزرگ و خیانتی سهمگین دانست و افزود: به تصریح حضرت امام خمینی (ره) هرگونه بی‌توجهی و غفلت از راهبرد خدمت در انتظار خطری بزرگ و خیانتی سهمگین خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: امام راحل تأکید دارند که مسئولان ما باید بدانند انقلاب ما محدود به ایران نبوده و نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت (عج) است؛ ازاین‌رو اگر مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظه‌ای مسئولین را از وظیفه‌ای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بکند؛ ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه ماهیت انقلاب اسلامی ماهیتی صادقانه و وفادارانه است، خاطرنشان کرد: در یک تحلیل تاریخی و با عنایت به زاویه نگاه امامین انقلاب به ماهیت انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد از منظر امامین انقلاب، انقلاب اسلامی، ماهیتی صادق‌الوعدی و وفاءبالعهدی دارد.

وی تصریح کرد: به یک تمثیل وقتی جناب زیدبن‌علی‌بن‌الحسین (ع) با شعار «الرضا من آل محمد (ص)» قیام کرد و به شهادت رسید؛ امام صادق (ع) درباره‌اش فرمودند: «رَحِمَ اللَّهُ عَمِّی زَیْداً إِنَّهُ دَعَا إِلَی الرِّضَا مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ لَوْ ظَفِرَ لَوَفَی بِمَا دَعَا إِلَیْه»؛ یعنی خدا عمویم زید را بیامرزد او مردم را به الرضا من آل محمد می‌خواند و اگر پیروز می‌شد به وعده وفا می‌کرد و حکومت را به ما وامی‌گذارد.

حجت‌الاسلام احمدی گفت: در منظر امامین انقلاب جمهوری اسلامی، ودیعه‌ای الهی است که بر عهد «لَوْ ظَفِرَ لَوَفَی» است و به آرمان بزرگش وفادار می‌ماند و اگر به هر دلیلی افراد یا جریان‌های مخالف انقلاب و جمهوری اسلامی را از آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی ارواحنافداه است بازدارد، قطعاً مشمول «سنت استبدال» خواهیم شد.

وی افزود: از نظر ماهوی و مصداقی این انقلاب و نظام اسلامی امانت الهی است که با راهبرد و استراتژی کلان خدمت در انتظار رسالت ذاتی و غایی آن چیزی جز حرکت زمینه‌سازانه برای ظهور امام زمان (عج) نیست؛ ازاین‌رو عهد «لَوْ ظَفِرَ لَوَفَی» دارد.

این استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: التزام عملی به راهبرد خدمت در انتظار مستلزم گسترش افق دید مسئولان، کارگزاران، نخبگان و به‌تبع آن‌ها آحاد افراد جامعه و پرهیز از افتادن در دام تمدن غرب، غفلت از عهد معهود است؛ ازاین‌رو در دعای عهد می‌خوانیم «وَ عَجِّلْ لَنَا ظُهُورَهُ إِنَّهُمْ یَرَوْنَهُ بَعِیداً وَ نَرَاهُ قَرِیباً»؛ یعنی قبل از هرگونه مأموریت کُنشی، به ما مأموریتِ انگیزشی نزدیک‌انگاری ظهور داده‌اند؛ البته باید دقت شود که نزدیک انگاری ظهور غیر از توقیت و تعیین وقت برای آن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha